جمعیت شناور گردشگران ورودی به مازندران نیازمند نگاه ملی است

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری و جانشین ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران گفت: جمعیت شناور مسافران و گردشگران ورودی به مازندران نیازمند نگاه ملی است که باید دولت در این خصوص برنامه‌ریزی کند.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی مازندران، قاسم عزیززاده گرجی امروز پنجشنبه دوم فروردین ۱۴۰۳ در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران که در استانداری مازندران برگزار شد, گفت: این استان با توجه به ظرفیت دریا، جنگل و فضاهای مفرح و شاد، بیشترین مسافر را از اقصی نقاط کشور دارد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری و جانشین ستاد اجرایی خدمات سفر ادامه داد: تمام ظرفیت‌های استان به‌ویژه در تعطیلات عید و تابستان برای خدمت رسانی شایسته به مردم به کار گرفته می‌شود.

او با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری، جهش تولید با مشارکت مردمی، تصریح کرد: باید برای تحقق شعار سال رهبری در استان برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد.

عزیززاده گرجی خاطرنشان کرد: استان مازندران با توجه به داشتن فرهنگ غنی، اصیل و بومی باید برای توسعه داشته‌های خود و همچنین ورود گردشگران به این استان اهتمام ویژه و جدی داشته باشد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران به پیگیری‌های استاندار مازندران از وزارت جهاد کشاورزی برای اقلام ضروری به این استان اشاره کرد و افزود: جمعیت شناور و مسافران و گردشگران ورودی به مازندران نیازمند نگاه ملی است که باید دولت در این خصوص برنامه‌ریزی کند.

۵ نمایشگاه ملی صنایع‌دستی فردا در مازندران افتتاح می‌شود

حسین ایزدی در جلسه امروز ستاد اجرایی خدمات سفر که در دفتر سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران برگزار شد به فعالیت ۱۳ کمیته ستاد اجرایی خدمات سفر استان اشاره کرد و گفت: به دلیل ظرفیت‌های استان مازندران دو کمیته دیگر به کمیته های ستاد افزوده شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران ، تصریح کرد: تاکنون شش جلسه ستاد خدمات اجرایی سفر و ۲۴۷ جلسه در کل استان به صورت اجرایی و میدانی تشکیل شد.

او با اشاره به اینکه مازندران مقصد گردشگری کشور است، یادآور شد: آیین استقبال از نخستین مسافران ورودی به استان با اهدا هدایا در اول فروردین انجام شد.

ایزدی با بیان اینکه بازدیدهای مستمر و مشترک در استان در این ایام در حال انجام است، گفت: اکیپ‌ها و تیم‌های بازرسی از وزارت میراث‌فرهنگی و یک اکیپ بازرسی نامحسوس به دستور استاندار از آغاز ستاد در حال فعالیت هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، افزود: با تدبیر دانشگاه علوم پزشکی مازندران در کنار کمیته خدمات رسانی بهداشت و درمان یک قرارگاه خدمت رسانی نیز تشکیل شده است.

او به ۳۱ نمایشگاه صنایع‌دستی در سراسر استان اشاره کرد و گفت: از فردا پنج نمایشگاه صنایع‌دستی ملی برپا می شود.

ایزدی به نصب تابلوی پویش شهر ما روزه دار است در سطح استان اشاره کرد و افزود: رستوران‌ها و واحدهای پذیرایی با حفظ کرامت ماه رمضان برای ارائه خدمات به مسافران فعالیت کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی مازندران خاطرنشان کرد: رستوران‌های بین راهی، نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی باید برای ارائه خدمات به گردشگران آمادگی داشته باشند.

او ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در تمامی مساجد و بقاع متبرکه محافل انس با قرآن، شبی با قرآن و مراسم سحرخوانی به مناسبت ماه مبارک رمضان در حال اجراست.

ایزدی به اقامت ۳میلیون و ۵۵۳هزار و ۳۰۶ نفر شب در استان از ۲۳ لغایت ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: ۱۵۲ کیوسک اطلاع‌رسانی برای رزرو اتاق و مراکز اقامتی در سطح استان راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010200270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha