روسری سوزن‌دوزی بلوچی، هدیه نیکشهری ها به گردشگران نوروزی 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیکشهر در سیستان و بلوچستان گفت: در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، روسری سوزن‌دوزی شده بلوچی به عنوان یکی از زیباترین پوشش‌های ایرانی اسلامی از طرف مردم نیکشهر به گردشگران نوروزی اهدا شد. 

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، امین علی‌پور اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، روسری سوزن‌دوزی شده بلوچی به عنوان یکی از زیباترین پوشش‌های ایرانی- اسلامی از طرف مردم نیکشهر به گردشگران نوروزی اهدا شد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیکشهر افزود: این شهرستان به عنوان دروازه تنها بندر اقیانوسی کشور و گلوگاه سواحل مکران همواره به عنوان مقصد گردشگری و توقف‌گاه گردشگران عبوری به سیستان و بلوچستان است و به همین دلیل ویژه برنامه‌های مختلفی در ورودی شهر برای گردشگران در نظر گرفته شده است. 

او ادامه داد: در ورودی شهر نیکشهر و در قالب نوروزگاه چندین غرفه برای عرضه و فروش صنایع‌دستی و سوغات شهرستان در نظر گرفته شده است و گردشگران می‌توانند صنایع حصیری، لباس‌های سوزن‌دوزی بلوچی، حلوا و ترشی‌های معروف نیکشهر را از این غرفه‌ها تهیه کنند. 

علی‌پور گفت: امسال برای اولین بار و در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، روسری سوزن‌دوزی شده بلوچی به عنوان یکی از زیباترین پوشش‌های ایرانی- اسلامی از طرف مردم نیکشهر به گردشگران نوروزی اهدا شد و از آنجایی که سیستان و بلوچستان نماد وحدت و همبستگی است تلاش شده پوشش اقوام مختلف در غرفه‌های نیکشهر به نمایش گذاشته شود و از گردشگران نیز با زبان و لهجه محلی آنها استقبال می‌کنیم. 

مجیب حسنی فرماندار نیکشهر نیز گفت: شهرستان نیکشهر با داشتن آثار تاریخی، آبشارهای متعدد و روستاهای سرسبز همه ساله میزبان گردشگرانی از سراسر کشور است و به همین منظور تلاش شده تمامی ظرفیت‌ها برای سفری خاطره انگیز گردشگران فراهم شود. 

حسنی افزود: در همین راستا شش مجتمع خدمات رفاهی و ۸ مدرسه برای میزبانی از گردشگران نوروزی ساماندهی شده است و تمامی تیم‌های امدادی شامل اورژانس، هلال‌احمر، چندین اکیپ راهداری و پلیس در حال گشت‌زنی و یا در محورهای مواصلاتی شهرستان مستقر هستند تا سفری ایمن برای گردشگران در شهرستان نیکشهر رقم بزنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010300398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha