راه‌اندازی خط اتوبوس گردشگری در مسیر تخت جمشید به حرم مطهر شاه‌چراغ(ع)

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ایجاد خط اتوبوس (خط واحد) گردشگری در مسیر مجموعه جهانی تخت جمشید به حرم احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) را خواستار شد.

 به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس محمد ثابت اقلیدی امروز 3 فروردین‌ماه 1403 گفت: در جهت رونق گردشگری استان و ارتباط معنوی بین دو قطب گردشگری زیارتی و تاریخی سیاحتی و در جهت رفاه حال سالمندان و کودکان ایجاد تسهیلات در این مسیر یک ضرورت محسوب می‌شود و جا دارد برای راه‌اندازی این خط از ظرفیت بخش دولتی و خصوصی استفاده کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: با راه‌اندازی این خط ویژه برای افرادی که دسترسی و بازدید از مجموعه جهانی تخت جمشید برای آن‌ها دشوار است شرایط بهتری فراهم می‌شود و امیدوارم این اقدام در سال جاری و به‌زودی محقق شود.

او گفت: شیراز به‌واسطه حرم مطهر احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) و دیگر بقاع متبرکه در این شهر به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع) معرفی‌ شده است و همواره در طول سال به‌ویژه ایامی چون نوروز بیشترین آمار بازدید و زیارت استان را به خود اختصاص می‌دهد.

ثابت اقلیدی ادامه داد: همچنین تخت جمشید از میراث جهانی فارس محسوب می‌شود که موردتوجه گردشگران داخلی و خارجی است از این‌ رو ایجاد یک مسیر ویژه گردشگری تأثیر به سزایی در رونق و ماندگاری مسافران و گردشگران ورودی به شهر شیراز را دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010300424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha