مهم‌ترین عامل توسعه گردشگری کرمان گسترش زیرساخت‌ها است

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: یکی از مهم ‌رین عوامل توسعه گردشگری در استان کرمان توجه و اهتمام به گسترش زیرساخت‌ها و ایجاد تاسیسات گردشگری است.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  استان کرمان، محمدحسین تجلی گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه گردشگری در استان کرمان توجه و اهتمام به گسترش زیر ساخت‌ها و ایجاد تاسیسات گردشگری است.

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری گفت: توجه به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری به ویژه در مکان‌هایی که مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است همیشه از اهمیت بیشتری برخوردار است‌ چرا که هم سبب رضایت آنان و هم افزایش بیشتر گردشگران ورودی به استان کرمان خواهد شد.

او گفت: از زمان روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم بیش از پیش سعی شده علی‌رغم محدویت اعتبارات دولتی به صورت ویژه به زیر ساخت‌های گردشگری استان کرمان توجه  شود.

تجلی در ادامه بیان کرد: یکی از اماکن مهم تاریخی در استان کرمان که در رابطه با موضوع ذکر شده در سال ۱۴۰۲ مورد توجه قرار گرفت باغ جهانی شاهزاده ماهان بود دو پروژه مهم در رابطه با زیرساخت‌های گردشگری این باغ به اجرا در آمد.

سرپرست معاون گردشگری و سرمایه گذاری افزود: اولین پروژه که سال‌ها مشکل بزرگی بود و انجام آن باعث رفع نارسایی و مشکل در باغ شد،  به روز رسانی شبکه برق و نورپردازی باغ شاهزاده بود که با تخصیص اعتبار استانی بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در وسعتی بالغ بر ۱۵۰۰ متر مربع به اجرا در آمد.

او گفت: این پروژه از آن جهت اهمیت دارد که اکنون با فرا رسیدن سال نو و همچنین در طول سال ۱۴۰۳ گردشگران می توانند با توجه به نورپردازی و روشنایی صورت گرفته، ساعت‌های بیشتری در شب از فضای باغ استفاده نموده و لذت بیشتری ببرند.

تجلی ادامه با اشاره به اینکه دومین پروژه عمرانی انجام شده در سال ۱۴۰۲  ایجاد مسیر پیاده از سردر باغ شاهزاده تا نزدیکی باغ سیدحسین  بوده است افزود: این زیرساخت که با تخصیص بالغ بر ۳۵هزار میلیون ریال از اعتبارات استانی انجام پذیرفت. عملیاتی بوده به مساحتی بالغ بر ۳هزار متر مربع که شامل ۳۰۰ متر مسیری پیاده و ایجاد شش سکو که باهم  اختلاف ارتفاع دارند، ساخته شده است.

سرپرست معاون گردشگری و سرمایه گذاری گفت: سکوهای ساخته شده همانطور که ذکر شد، همانند سکوهای داخل باغ با یکدیگر اختلاف ارتفاع دارند و به همان طریق طراحی شده‌اند، طراحی و ایجاد جوی آب در کنار مسیر پیاده که آب خروجی از باغ شاهزاده از آن گذرمی‌کند و سنگ فرش سنگی در مسیر از جمله قسمت‌های دیگر این پروژه بوده است.

او با بیان اینکه این زیرساخت باعث شده تا جلوه و زیبایی جدیدی بیرون باغ جهانی شاهزاده پیدا شود گفت: لازم به توضیح است که پیش از این محوطه زمینی خاکی  بود که باعث می‌شد گردشگران و شهروندان کرمانی که می خواستند لحظه‌ای در بیرون از باغ استراحت و تفرج کنند یا نتوانند استفاده کنند و یا با مشکل روبرو باشند.

تجلی گفت: بدون شک این گونه عملیات عمرانی و زیر ساختی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با همکاری و یاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان، همانطور که قبلا نیز ذکر شد باعث جذب بیشتر گردشگران اعم از ایرانی و خارجی  به استان کرمان خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010300475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha