مرمت پل تاریخی شهرستان اتمام یافت/ گردشگران مهمان زاینده‌رود و قدیمی‌ترین پل تاریخی اصفهان می‌شوند

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از اتمام عملیات مرمت پل تاریخی شهرستان در محور شرق شهر تاریخی اصفهان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، حمیدرضا محققیان امروز چهارم فروردین‌ماه با اعلام این مطلب گفت: با حیات دوباره زاینده‌رود، محور گردشگری زاینده‌رود با زیبایی‌های تاریخی و طبیعی یکی از محورهای اصلی گردشگری شهر اصفهان بشمار می‌رود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به بروز آسیب به عرشه این پل تاریخی با بیش از ۱۷۰۰ سال قدمت، مرمت عرشه پل تاریخی شهرستان از شهریورماه سال ۱۴۰۲ آغاز شد.

او افزود: مرمتگران در این عملیات که هفت ماه به طول انجامید، سنگفرش‌های قدیمی را جمع نموده و حتی دال بتنی که از حدود ۴۰ سال قبل بر روی عرشه نصب‌شده بود را جمع کرده و ضمن عایق‌بندی کف پل، سنگ‌فرش جدیدی را برای تردد راحتی مردم، ضمن رفع نم و رطوبت از دیواره‌های پل به‌ویژه نمای محور غرب پل اجرا کردند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان تصریح کرد: با حیات دوباره زاینده‌رود، از گردشگران محترم دعوت می‌کنیم ضمن بازدید از این پل‌های تاریخی اصفهان از پل تاریخی شهرستان هم بازدید کنند.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403010400542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha