نورپردازی ویترین‌های موزه منطقه‌ای جنوب شرق بروزرسانی شد

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: نورپردازی ویترین‌های موزه منطقه‌ای جنوب‌شرق پس از گذشت ۱۰ سال سامان‌دهی و بروزرسانی شد. 

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، مجتبی سعادتیان چهارم فروردین ماه اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز و با توجه به اینکه در این فصل سال مهمانان زیادی وارد استان می شوند سیستم نورپردازی ویترین های موزه منطقه ای جنوب‌شرق ساماندهی و بروزرسانی شد.  

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به اینکه حدود 10 سال از زمان تجهیز سیستم نورپردازی راهروهای موزه گذشته بود با تاکید مدیرکل میراث‌فرهنگی استان و به منظور بهره‌بردن بیشتر مسافران و گردشگران نوروزی از اشیای تاریخی موجود، در اسفندماه سال گذشته هزینه لازم این طرح از محل اعتبارات استانی تامین و بروزرسانی سیستم نورپردازی انجام شد.  

او ادامه داد: از زمان آغاز به‌کار ستاد خدمات سفر استان تاکنون نیز تعداد زیادی مسافر و گردشگر از موزه‌های استان بازدید کرده اند که بر اساس آمار و اطلاعات موجود میزان بازدید سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۶۸درصد رشد داشته است.

سعادتیان ادامه داد: در ایام نوروز امسال‌ گردشگران خارجی از کشورهای آرژانتین، چین، هندوستان و پاکستان نیز از موزه های استان بازدید کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010400543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha