آمار عجیب جان‌باختگان تصادفات رانندگی در نوروز

فرمانده پلیس راه کشور اعلام کرد: متاسفانه از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۳۷۳ نفر از هموطنان را در تصادفات از دست داده‌ایم.

به گزارش میراث آریا، سردار حسن مومنی فرمانده پلیس راه کشور روز شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳ اعلام کرد: متاسفانه از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۳۷۳ نفر از هموطنان را در تصادفات از دست داده‌ایم.

مومنی در مورد حادثه واژگونی اتوبوس در جاده اصفهان - شیراز گفت: علت این حادثه متاسفانه خستگی و خواب‌آلودگی راننده بوده که منجر به واژگونی اتوبوس شده است.

او با بیان اینکه متاسفانه پنج نفر از هموطنان در این حادثه جان خود را از دست دادند گفت: ۲۴ نفر نیز مصدوم شدند و نکته قابل تامل این است که متاسفانه هموطنانی که جان خود را از دست دادند از کمربند ایمنی استفاده نکرده بودند و اگر از کمربند ایمنی استفاده می‌کردند، قطعا این حادثه با این شدت برایشان اتفاق نمی‌افتاد و در زیر اتوبوس قرار نمی‌گرفتند.

فرمانده پلیس راه کشور با تاکید اینکه بارها از شهروندان درخواست کردیم که از کمربند ایمنی استفاده کنند افزود: سرنشینان اتوبوس و خودروهای سواری و به خصوص سرنشینان عقب خودروها می‌بایست از کمربند ایمنی استفاده کنند و این مهم را جدی بگیرند.

مومنی با بیان اینکه متاسفانه ازابتدای طرح نوروزی تاکنون ۳۷۳ نفر از هموطنان را در تصادفات از دست داده‌ایم گفت: این آمار قطعا بیشتر می‌شود چراکه برخی از مصدومان که در بیمارستان‌ها قرار دارند متاسفانه ممکن است فوت کنند و به این آمار اضافه می‌شود.

او ادامه داد: بیش از ۱۰هزار و ۵۰۰ نفر از هموطنان نیز در این چند روز مجروح شدند که حدودا ۱۵ تا ۲۰ درصد از این مجروحان معلول می‌شوند لذا از مسافران نوروزی خواهش می‌کنم که حتما قوانین را مراعات کنند.

فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به اینکه ۴۴درصد تصادفات در این مدت عدم توجه به جلو بوده است گفت: بخشی از عدم توجه به جلو به استفاده از تلفن همراه در موقع رانندگی مربوط می‌شود که متاسفانه رانندگان در حین رانندگی از تلفن همراه استفاده می‌کنند و همچنین در جاده‌ها ۳۰درصد از تصادفات از نوع واژگونی بوده که علت آن به خستگی و خواب‌آلودگی، عدم استراحت کافی و شتاب در رانندگی مربوط می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010400583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha