اسکان ۵۵هزار مسافر نوروزی در کرمانشاه/ کاهش ۴۴ درصدی مرگ‌ و میر تصادفات جاده‌ای/شهرهای مکمل برای اسکان گردشگران معرفی شدند

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه از اسکان بیش از ۵۵هزار مسافر نوروزی در کرمانشاه خبر داد و گفت: باتوجه به تکمیل ظرفیت مراکز اقامتی رسمی، شهرهای مکمل را در سطح استان معرفی کرده‌ایم.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، طهماسب نجفی روز شنبه ۴ فروردین با بیان اینکه از ۲۴ اسفند تا پایان روز گذشته ۵۵هزار و ۶۱۶ گردشگر نوروزی در مراکز اقامتی کرمانشاه اسکان پیدا کرده‌اند، اظهارکرد: باتوجه به اینکه ظرفیت مراکز اقامتی رسمی استان تکمیل شده، از شهرهای مکمل برای اسکان مسافران نوروزی استفاده می‌شود. 

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: برای شهر کرمانشاه محور اورامانات و قصرشیرین به عنوان شهرهای مکمل برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده‌ است تا با تکمیل ظرفیت مراکز اقامتی مرکز استان به سمت شهرهای این دو منطقه سرریز شوند. 

او ادامه داد: باتوجه به اینکه شهرستان پاوه یکی از مقاصد اصلی گردشگری در سطح استان محسوب می‌شود، بنابراین شهرهای جوانرود و روانسر علاوه بر اینکه مکمل شهر کرمانشاه هستند، مکمل شهر پاوه نیز خواهند بود. 

نجفی خاطرنشان کرد: برای شهرهای شرقی استان همچون کنگاور، صحنه و هرسین نیز شهرستان سنقر و کلیایی به عنوان شهر مکمل در نظر گرفته شده‌ است. 

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه اقدامات خوبی برای خدمات‌رسانی به گردشگران نوروزی در سطح استان انجام شده، اعلام کرد: در ورودی هرکدام از شهرهای استان دستگاه‌های میراث فرهنگی، شهرداری و هلال احمر حضوری فعال دارند. 

او افزود: به منظور اطلاع‌رسانی به میهمانان نوروزی و آشنایی آنها با جاذبه‌های گردشگری استان با ورود هرکدام از آنها به کرمانشاه یک پیامک حاوی آدرس سامانه کرمانشاه گشت برای آنها ارسال می‌شود که در این سامانه می‌توانند تمام اطلاعات لازم رادر خصوص جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه دریافت کنند. 

نجفی ادامه داد: همچنین برنامه‌ریزی شده تا در تمام پارک‌ها و مراکز تفرجگاهی استان برنامه‌های متنوع، شاد و متناسب با شئونات ماه مبارک رمضان برگزار شود. 

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: در برخی از پایگاه‌های تاریخی و محوطه‌های گردشگری استان و نیز در برخی از ایستگاه‌های راهداری در مسیر جاده‌ها در زمان افطار، سفره افطاری برای زائرین روزه‌دار پهن می‌شود. 

او خاطرنشان کرد: به منظور معرفی هرچه بیشتر صنایع‌دستی استان نیز 34 بازارچه صنایع‌دستی، سیاه چادر و سوغات در اماکن تفریحی، پایگاه‌های تاریخی و ورودی شهرهای کرمانشاه برپا شده‌است. 

نجفی درخصوص آمار حمل و نقل ناوگان مسافربری در سطح استان نیز گفت: در مدت هشت روز گذشته ۳۸۹هزار و ۲۵۹ ناوگان حمل و نقل وارد استان و  ۳۷۳هزار و ۷۷۵ ناوگان حمل و نقل نیز از استان خارج شده‌ است. 

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه به رفع اکثرنقاط حادثه خیز در سطح استان برای ایام نوروز اشاره کرد و افزود: در نوروز سال گذشته ۱۹ نقطه حادثه خیز در سطح استان داشتیم که برای نوروز امسال ۱۰ نقطه حادثه خیز را رفع کردیم و ۹ نقطه باقی مانده دیگر را هم تا پایان امسال رفع خواهیم کرد. 

او در ادامه از کاهش آمار تصادفات جاده‌ای استان در نوروز امسال نیز خبرداد و گفت: در نوروز سال گذشته جمعا ۹ مورد فوتی در جاده‌های برون شهری و درون شهری کرمانشاه داشتیم که امسال این رقم به پنج فوتی رسیده که حاکی از کاهش ۴۴درصدی نسبت به مشابه سال گذشته‌است. 

نجفی افزود: در بحث تصادفات درون شهری تعداد آمار فوتی‌ها چهار نفر در سال گذشته بوده که امسال به سه نفر رسیده که کاهشی ۲۵ درصدی دارد و در بحث تصادفات برون شهری نیز سال گذشته پنج فوتی داشته‌ایم که امسال با کاهشی ۶۰ درصدی به دو نفر رسیده‌است. 

به گفته این مسئول، در بحث آمار مجروحین هم در نوروز امسال نسبت به سال گذشته کاهشی دو درصدی داشته‌ایم. 

معاون استانداری کرمانشاه در ادامه به در نظر گرفته شده ۸۰۰ کلاس درس در ۱۱۰ مدرسه استان برای اسکان مسافران نوروزی اشاره کرد و افزود: در مدت هشت روز گذشته ۱۴۸۶ خانوار معادل ۶۷۱۱ نفر در مدارس کرمانشاه اسکان یافته‌اند. 

او به مامویت‌های فوریت‌های پزشکی کرمانشاه در این ایام نیز پرداخت و گفت: فوریت‌های پزشکی کرمانشاه در این مدت ۲۲۰۲ ماموریت داشته‌اند که ۴۵۸ ماموریت آنها مربوط به حوادث ترافیکی و جاده‌ای و ۱۷۴۴ ماموریت هم مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده‌است. 

نجفی تاکید کرد: کل بیماران و مصدومینی که توسط فوریت‌های پزشکی استان به مراکز درمانی منتقل شده‌اند، ۱۶۳۵ نفر بوده که ۴۶۲ نفر آنها مربوط به حوادث ترافیکی و تصادفات و ۱۱۷۳ نفر هم مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده‌است.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه در این ایام نظارت‌های خوبی بر خدمات‌رسانی به گردشگران نوروزی انجام شده، عنوان کرد: میراث فرهنگی استان در قالب ۱۶ اکیپ ۱۲۰۰ فقره نظارت، سازمان صمت استان ۹۱۵۲ فقره بازدید و تشکیل ۵۵۰ پرونده و مرکز بهداشت و درمان نیز در قالب ۲۸۳ اکیپ ۱۰۲۰ فقره نظارت داشته‌اند.

به گفته او در ایام نوروز ۵۸ پایگاه امدادی هلال احمر، ۸۱ پایگاه ثابت و سیار اورژانس، دو پایگاه امداد هوایی هلال احمر و اورژانس و ۱۵ پایگاه امداد خودرو در سطح استان آماده خدمات‌رسانی به گردشگران نوروزی هستند. 
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403010400677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha