شمار بازدیدکنندگان از جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به مرز ۱۰۰هزار نفر نزدیک شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کهگیلویه و بویراحمد از بازدید ۹۶هزار و ۱۶۳ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا سه فروردین ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این آمار نشان‌دهنده افزایش تمایل مردم به سفر به استان است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی پور امروز پنجم فرودین ماه ۱۴۰۳ اظهار کرد: در روز سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، ۵۸۵۶ نفر در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داده‌شده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اسکان ۹۷۴۰ نفر درمجموع اسکان‌های رسمی و غیررسمی در روز سوم فروردین‌ماه، افزود: این آمار نشان می‌دهد که ظرفیت‌های استان برای اسکان گردشگران به‌خوبی پاسخگو بوده است.

او همچنین از بازدید ۲۸هزار و ۹۰۱ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان در روز دوم فروردین‌ماه خبر داد و گفت: این آمار نشان‌دهنده جذابیت‌های گردشگری استان برای مسافران است.

طالبی‌پور بابیان اینکه از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا سوم فروردین امسال، ۲۳ هزار و ۱۸۶ نفر در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داده‌شده‌اند، تصریح کرد: این آمار نشان‌دهنده افزایش طول سفر گردشگران به استان است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر کهگیلویه و بویراحمد مجموع اسکان نوروزی در استان از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا سوم فروردین ۱۴۰۳ را ۳۴هزار و ۹۷۷ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار نشان‌دهنده افزایش تعداد گردشگران ورودی به استان است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، افزون بر ۷۷۰ اثر تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده در کنار جاذبه‌های مردم‌شناسی چون پوشش‌ها و گویش‌های محلی و آواها و نواهای محلی یکی از مقاصد گردشگری جنوب کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010500745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha