هشدار مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سامانه بارشی قوی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی در سطح استان گفت: مردم و مسافران نوروزی از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا نیک‌روز امروز ۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ افزود: همه دستگاه‌های خدمات رسان و نیروهای امدادی و خدماتی در آماده‌باش کامل برای جلوگیری از بروز خسارات احتمالی مالی و تلفات جانی در مناطق مختلف استان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: سامانه بارشی از امروز پنجم فروردین‌ماه وارد استان می‌شود و هواشناسی در پی ورود این سامانه بارشی به استان هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

او تصریح کرد: مردم و شهروندان به‌ویژه روستاییان و عشایر در مناطق مختلف استان چنانچه در مناطق در معرض سیلاب قرار دارند از حضور در مسیل و رودخانه‌ها به جد اجتناب کنند.

نیکروز با اشاره به اینکه همه مناطق استان تحت تاثیر این سامانه بارشی است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این سامانه بارشی با رگبار شدید باران و رعدوبرق، وزش باد شدید، احتمال رخداد تگرگ، بارش برف در ارتفاعات، مه و کاهش دید همراه باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد مردم و مسافران نوروزی را به خود مراقبتی توصیه کرد و افزود: عدم توقف و اسکان گردشگران و مسافران نوروزی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود نکردن به کوه توصیه می‌شود.

او ادامه داد: مسافران در مناطق گرمسیری استان در کنار تپه‌ها و کوه‌ها اقدام به برپایی چادر می‌کنند و به استراحت می‌پردازند که با توجه به در پیش بودن سامانه بارشی و هشدار هواشناسی این اقدام می‌تواند خطرآفرین باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010500752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha