۱۰ میلیارد ریال فروش نوروزی محصولات صنایع دستی ایلام

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: ۱۰میلیارد و ۲۲۳میلیون و ۵۰۰ هزار ریال محصولات صنایع‌دستی و سوغات‌محلی در نمایشگاه‌های نوروزی استان به فروش رفته است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام، فرزاد شریفی روز یکشنبه پنجم فروردین ۱۴۰۳ اظهار کرد: این میزان فروش در بازه زمانی اول تا چهارم فروردین ماه بوده است که نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات‌محلی در نقاط مختلف استان فعالیت نوروزی داشته‌اند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام افزود: برای نوروز امسال نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات‌محلی در ۶ شهرستان ایلام، مهران، دهلران، بدره، دره‌شهر و آبدانان دایر شده است. 

او یادآور شد: این نمایشگاه‌ها شامل ۱۱۷ غرفه و بیش از ۶ تخته سیاه‌چادر با حضور ۱۴۰ صنعتگر است که به عرضه محصولات صنایع‌دستی، سوغات‌محلی و تولیدات هنری دست‌ساخته خود می‌پردازند. 

شریفی بیان کرد: در این نمایشگاه‌ها آثاری چون محصولات چرمی، حصیر، گوهر و سنگ‌های تزیینی و قیمتی، البسه محلی، گیوه، قالیچه، گلیم و گلیم نقش‌برجسته در معرض دید و فروش گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفته است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام ادامه داد: برخی از غرفه نمایشگاه‌ها در زیر سیاه‌چادرها دایر است و تعدادی از سیاه‌چادرها نیز با حفظ شئونات ماه مبارک رمضان و در فضایی محصور اقدام به عرضه خوراکی‌های محلی به گردشگران نوروزی می‌کنند. 

او تاکید کرد: نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات‌محلی تا پایان تعطیلات نوروزی دایر است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010500808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha