بازدید بی سابقه مسافران نوروزی از اماکن تاریخی، گردشگری و جاذبه‌های استان مرکزی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ۳۶۷ هزار بازدید از اماکن تاریخی، گردشگری و جاذبه‌های استان صورت گرفته است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی محمود مرادی‌نراقی امروز ۶ فروردین ۱۴۰۳ افزود: طرح استقبال از نوروز در همه شهرهای بزرگ استان اجرایی شد و در شهرهای اراک، ساوه و محلات، بیشترین اقامت مسافران نوروزی به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی بیان کرد: بیشترین بازدید از جاذبه‌های گردشگری در شهرستان محلات گزارش شده و اراک، خمین، دلیجان و ساوه در جایگاه‌های بعدی قرار دارند که نشان می‌دهد، شهرهای استان ظرفیت تبدیل شدن به مقصد گردشگری را دارند.

مرادی نراقی ادامه داد: ۶۸ هزار و ۲۵۸ نفر اقامت‌ رسمی، غیر رسمی و اضطراری در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه قبل، رشد داشته است.

او افزود: همچنین از ظرفیت فرودگاه اراک هم، برای جابه‌جایی ۶۸۵ نفر مسافر نوروزی به مشهد مقدس استفاده شد.

مرادی گفت: گشت بازرسی و نظارتی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ۲۰۲ بازرسی و نظارت داشته و بیش از ۲ هزار مترمربع بنر، برای معرفی اماکن تاریخی، گردشگری و جاذبه‌های گردشگری در سطح استان نصب شده است.

بیش از ۲ هزار اثر تاریخی، سیاحتی، مذهبی و فرهنگی در استان مرکزی شناسایی شده که ۹۱۵ اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403010600880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha