نوروز و ماه مبارک رمضان هر دو عید هستند/ آیین‌های مشترک در کشورهای مختلف 

دبیرکل اکو گفت: تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز را باید به فال نیک گرفت. در حقیقت نوروز و رمضان هردو عید هستند و آیین‌های بسیار ارزشمندی دارند.

خسروناظری دبیرکل سازمان همکاری‌های اکو در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، اظهار کرد: فرارسیدن ماه مبارک رمضان و نیز عید نوروز را به تمام مردم خصوصا کشورهایی که عید نوروز را گرامی می‌دارند، تبریک می‌گویم. آیین‌های بسیار خوبی به مناسبت هر دو رویداد در کشورهای مختلف برگزار می‌شود که تمام آن‌ها ارزشمند هستند.

او افزود: تقریبا در تمام کشورهای عضو اکو، نوروز را گرامی می‌دارند. من خودم اهل تاجیکستان هستم. نوروز در تاجیکستان ریشه دیرینه دارد و آیین‌های مشترک بین ایران و تاجیکستان اجرا می‌شود.

ناظری ادامه داد: آنچه که مورد افتخار است این است که در نوروز هرآنچه که در ایران می‌بینیم همان مراسمی است که در تاجیکستان نیز برگزار می‌شود. این آیین‌ها در ایران، تاجیکستان و بسیاری از کشورهای دیگر به صورت مشترک اجرا می‌شود.

دبیرکل اکو خاطرنشان کرد: تقارن نوروز با رمضان را باید به فال نیک گرفت. هر دو رویداد یعنی نوروز و ماه مبارک رمضان دارای آیین‌های بسیار ارزشمندی هستند. در حقیقت می‌توان گفت نوروز و رمضان هر دو عید است و ملت‌های با فرهنگ و غنی مانند ایران این دو مناسبت را جشن می‌گیرند و به خوبی اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010600903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha