اقامت بیش از ۵۹هزار مسافر نوروزی در خراسان شمالی

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری طرح‌ها خراسان شمالی از ثبت بیش از ۵۹هزار نفر - شب اقامت مسافران و گردشگران نوروزی از آغاز طرح نوروزی تا پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، ابوالفضل اسماعیلی با اعلام این خبر افزود: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ لغایت ۵ فروردین ۱۴۰۳، ۵۹هزار و ۴۶۳ نفر در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان اقامت داشته‌اند.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراان شمالی با اشاره به این‌که در روز گذشته ۳۴هزار و ۳۵۸ نفر شب در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی استان، بیشترین اقامت ثبت‌شده مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی سطح استان با بیش از ۱۴هزار نفر - شب اقامت بود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری طرح‌ها خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی ۲۵هزار و ۱۰۵ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی را برای اقامت انتخاب کردند و ۱۱۴۲ نفر نیز در اقامتگاه‌های اضطراری سطح استان اسکان داده شدند.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به آمار مربوط به بازدید از جاذبه‌های استان، گفت: از آغاز طرح نوروزی تا روز پنجم فروردین ۱۰۰هزار و ۹۰۲ بازدید نوروزی از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی توسط مسافران در استان انجام شده است.

او افزود: از این تعداد ۴۵هزار و ۵۹۲ مورد از جاذبه‌های طبیعی، ۲۱هزار و ۴۸۳ بازدید از اماکن تاریخی، ۱۵هزار و ۷۵۰ بازدید از اماکن مذهبی، ۹۴۴۰ بازدید از اماکن تفریحی و ۸۸۷۷ بازدید از اماکن فرهنگی و دست‌ساز بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010600961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha