پربازدیدترین موزه‌های تهران در نوروز ۱۴۰۳

در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳، مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد و مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان بیشترین بازدیدکننده را در تهران داشته‌اند.

به گزارش میراث آریا، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، از فروش ۵۹۸هزار و ۲۶۶ بلیت برای موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی تحت پوشش این وزارتخانه در روز چهارم فروردین‌ماه خبر داد و  اعلام کرد: این تعداد بلیت به ۱۳۴هزار و ۹۶ بازدیدکننده اختصاص یافته است.

بر اساس پایش انجام شده از آمار روزهای اول تا چهارم فروردین ماه جاری، در استان تهران، موزه‌ها و مجموعه ستادی، مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد با ۵۵هزار و ۳۹ بازدیدکننده (تعداد ۲۴۶هزار و ۳۵۸ بازدید)، مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان با ۳۶هزار و ۴۶۱ بازدیدکننده (تعداد ۲۱۲ هزار و ۴۳۵ بازدید) و مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران با ۲۹هزار و ۹۷۰ بازدیدکننده (تعداد ۱۱۸هزار و ۱۹۵ بازدید) رتبه‌های اول تا سوم را کسب کرده‌اند.

موزه ملی ایران با ۸۶۵۲ بازدیدکننده (تعداد ۱۷هزار و ۲۹۴ بازدید)، موزه آبگینه و سفالینه با ۱۷۸۰ بازدیدکننده، موزه فرش با ۷۵۳ بازدیدکننده و موزه رضا عباسی با ۳۰۸ بازدیدکننده در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010600978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha