تعیین نرخ‌نامه مصوب برای قایق‌های گردشگری دریاچه کارون۳/ واحدهای اقامتی فاقد مجوز را موظف به رعایت نرخ‌نامه مصوب میراث‌فرهنگی کرده‌ایم

فرماندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز شهرستان دزپارت با بیان این‌که نظارت بر حُسن اجرای قانون در بخش اماکن اقامتگاهی دارای مجوز از اداره میراث‌فرهنگی دزپارت در حال اجرا است گفت: در راستای افزایش رضایت‌مندی گردشگران، نرخ‌نامه‌های مصوب میراث‌فرهنگی را به واحدهای فاقد مجوز نیز ابلاغ کرده‌ایم.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، مجید رحمانی امروز ۶ فروردین ۱۴۰۳ طی بازدید میدانی از شرایط ورود و خروج گردشگران نوروزی شهرستان دزپارت گفت: در بخش گردشگری طبیعی، در صورت حمایت‌های بیشتر دولت و ورود بخش خصوصی در حوزه نقلیه دریایی، شهرستان دزپارت این قابلیت را دارا است تا شاهد اشتغال و ایجاد یک اقتصاد پایدار برای جمعیت قابل توجهی در مناطق روستایی و حاشیه دریاچه کارون ۳ باشد.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز شهرستان دزپارت ضمن تبریک به مناسبت روزهای ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت، افزود: شهرستان دهدز به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری طبیعی در استان خوزستان، نه فقط در فصل بهار و نوروز، بلکه در همه فصول شاهد ورود گردشگران بسیاری از جای‌جای کشور به محوطه‌ها و اماکن تفریحی خود است که در آخرین آمار تجمیعی، دو میلیون و پانصدهزار نفر طی بازه زمانی ۲۴ اسفند تا سوم فروردین وارد شهرستان دزپارت شده‌اند.

او تصریح کرد: علاوه بر بخش پارک‌های شهری که روزانه بیش از دویست خانوار در چادرهای دولتی و شخصی اسکان داده می‌شوند، در مناطق گردشگری، اقامتگاه‌ها، سواحل، بوم‌گردی‌ها، خانه‌مسافرها و... جمعیت به گونه‌ای است که شهرستان دهدز باتوجه به این حجم از استقبال عمومی، نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم در بخش گردشگری است.

رحمانی تأکید کرد: در بخش سواحل باتوجه به حجم جمعیت بسیاری که هر روز وارد دریاچه کارون سه و تفرج‌گاه‌های این بخش می‌شوند، از راه اتحادیه، یک نرخ فانونی را برای قایقرانانی که تابع اتحادیه هستند مصوب و ابلاغ کرده‌ایم؛ ضمن این‌که موارد فنی و ایمنی نیز طی صورت جلسه‌ای به این افراد منتقل شد که در این‌خصوص و در راستای حسن اجرای قانون، اتحادیه قایقرانان ملزم به نظارت و اجرا شد.

فرماندار دزپارت ادامه داد: درخصوص بخشی از قایق‌هایی که زیر نظر اتحادیه فعالیت نمی‌کنند نیز مصوب شد در منطقه شیوند با تشکیل یک دفتر نمایندگی، این قایقرانان با اتحادیه درخصوص قوانین و مقررات همکاری داشته باشند. در منطقه میراحمد و غریبی‌ها نیز جلساتی با بخشداری و نیروی انتظامی برگزار و به گونه‌ای قانونمند، ساماندهی شدند. برای آن بخش کوچک از قایقرانانی که حاضر به تمکین و اجرای نرخ‌نامه نیستند و باعث ایجاد مشکلاتی شده‌اند نیز در حال اجرای تصمیمات قانونی هستیم.

او خاطرنشان کرد: نظارت بر حسن اجرای قانون در بخش اماکن اقامتگاهی دارای مجوز از اداره میراث‌فرهنگی دزپارت در حال اجرا است؛ ضمن این‌که در بخش‌های فاقد مجوز نیز در راستای افزایش رضایت‌مندی گردشگران، نرخ‌نامه‌های مصوب میراث‌فرهنگی را از راه بخشداری‌ها، دهیاری و شورا به این واحدهای اقامتی ابلاغ و در حال پیگیری ممتد هستیم.

تکریم گردشگران نوروزی و روزه‌داران توسط شهرداری و شورای شهر دهدز

در ادامه محسن احمدی شهردار دهدز نیز گفت: برقراری کشیک از ۲۵ اسفندماه، برپایی سیاه‌چادر برای اسکان میهمانان و گردشگران نوروزی، تجهیز و بهره‌برداری از دو سالن به منظور اسکان در زمان بارندگی، افزایش نیروهای خدماتی سطح پارک‌ها، برپایی ایستگاه از من بپرس، برگزاری جشن فرهنگی نوروزگاه باحضور هنرمندان سرشناس حوزه زاگرس، به کارگیری نیروهای ثابت در راستای نظافت شبانه‌روزی سرویس‌های بهداشتی، ساخت یک نمازخانه جدید در ورودی شهر و اصلاح و تجهیز دیگر نمازخانه‌های ورودی شهر و اصلاح و تقویت روشنایی پارک‌ها، بخش کوچکی از فعالیت‌های شهرداری و شورای شهر دهدز در ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان دزپارت تاکنون بوده است.

احمدی ضمن خوش آمدگویی به همه گردشگرانی که شهر دهدز را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده‌اند، افزود: اجرای مبلمان شهری، برپایی سفره‌های هفت‌سین، نصب بنرهای راهنما، بازدیدهای عمومی از اماکن عمومی و خصوصی اسکان، رنگ‌آمیزی و نونوار کردن چهره ورودی‌ها و خروجی‌های سطح شهر، تهیه لقمه‌های افطاری، برگزاری ورکشاپ و استقرار هنرمندان و صنعتگران دهدزی برای معرفی و فروش محصولات صنایع‌دستی، از دیگر اقدامات شهرداری و شورای شهر دهدز تاکنون بوده است.

شهردار دهدز در پایان درباره مراسم‌های منطبق با ماه مبارک رمضان نیز گفت: همانند سال گذشته، مراسمی در تشویق روزه‌اولی‌ها به اجرا درآمده است؛ همچنین نصب بنرهایی با موضوع ماه مبارک رمضان و پویش #شهر_من_روزه‌دار_است نیز داشته‌ایم و باتوجه به نزدیکی شب‌های قدر و شهادت امام علی (ع)، برنامه‌های مرتبط دیگری نیز در دستور کار شورا و شهرداری دهدز خواهد بود

انتهای پیام/

کد خبر 1403010600999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha