۵۰ درصد پروازهای نوروز از دو فرودگاه مهرآباد و مشهد انجام شد

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از رشد یک درصدی اعزام و پذیرش مسافران هوایی و نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت در ایام نوروز خبر داد و گفت: نیمی از از پروازها از دو فرودگاه بین‌المللی مهرآباد و مشهد انجام شده‌ است.

به گزارش میراث آریا، رضا نخجوانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، از رشد یک درصدی اعزام و پذیرش مسافران هوایی و نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت از ۲۴ اسفند سال گذشته تا چهارم فروردین سال جاری خبر داد و گفت: دو سوم از مسافران و نیمی از از پروازها از دو فرودگاه بین‌المللی مهرآباد و مشهد انجام شده‌ است.

او افزود: این دو فرودگاه در مجموع میزبان نشست و برخاست ۴۹۱۴ پرواز و اعزام و پذیرش ۶۱۵هزار و ۹۵ مسافر بوده‌اند.

به گفته نخجوانی، فرودگاه شیراز با اعزام و پذیرش ۷۶هزار و ۸۷۰ مسافر و نشست و برخاست ۶۷۳ پرواز، فرودگاه بین‌المللی اصفهان با اعزام و پذیرش ۴۷هزار و ۹۶۷ مسافر و نشست و برخاست ۴۲۴ پرواز و فرودگاه بین‌المللی تبریز با اعزام و پذیرش ۴۴هزار و ۴۲۱ مسافر و نشست و برخاست ۴۱۲ پرواز، بیشترین مسافر و پرواز را پس از مهرآباد و مشهد در جمع فرودگاه‌های بین‌المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها داشته‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در انتها گفت: علاوه بر این متخصصان ما در بخش عملیات هوانوردی فرودگاه امام (ره) نیز به ۱۷۲۶ نشست و برخاست هواپیما سرویس کنترل ترافیک هوایی و کمک ناوبری ارائه داده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010601038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha