استقبال بالای گردشگران از صنایع‌ فلزی دالاهو کرمانشاه/ کیفیت بالای چاقوی کرند زبانزد است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از استقبال بالای گردشگران نوروزی از بازارچه صنایع فلزی این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز دوشنبه ۶ فروردین در بازدید از بازارچه صنایع فلزی شهر کرندغرب، گفت: مردم شهرستان دالاهو از خوش‌ذوق‌ترین هنرمندان صنایع‌دستی کشورمان هستند که هنر ساخت ابزارآلات فلزی نسل به نسل و سینه به سینه در میان آنها منتقل شده‌ است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه تصریح کرد: هر ساله گردشگران زیادی برای خرید ابزارآلات فلزی به این شهرستان وارد می‌شوند و از بازارچه دائمی آن خرید می‌کنند. 

او تاکید کرد: ابزارآلات فلزی به ویژه چاقوی کرند که توسط هنرمندان این منطقه تولید می‌شود، از کیفیت و اصالت بالایی برخوردار است به همین دلیل این تولیدات طرفداران بسیار زیادی دارد و دالاهو اکنون به یکی از قطب‌های ساخت ابزارآلات فلزی کشور تبدیل شده‌ است.  

فرمانی با اشاره به فعالیت بازارچه صنایع فلزی دالاهو  عنوان کرد: این بازارچه با حدود ۱۵ غرفه فروش و ۲۰ کارگاه ساخت مصنوعات فلزی یکی از بهترین بازارچه‌های صنایع دستی استان به شمار می رود. 

او به استقبال بسیار بالای گردشگران از بازارچه صنایع فلزی دالاهو اشاره کرد و گفت: در بازدیدی که از این بازارچه داشتیم گردشگران زیادی مشغول خرید از آن بودند که حاکی از کیفیت مطلوب محصولات این بازارچه است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در پایان با بیان اینکه حدود ۴۰۰۰ نفر هنرمند در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در شهرستان دالاهو فعالیت می‌کنند، گفت: سازسنتی، چلنگری، گلیم، منبت چوب، گیوه، چیغ از جمله رشته‌هایی است که هنرمندان این شهرستان در آنها فعالیت می‌کنند. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403010601052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha