بازارچه صنایع‌دستی در تمام شهرهای سیستان و بلوچستان ایجاد شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ما به دنبال تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» به عنوان یک فرمان از سوی رهبر معظم انقلاب هستیم و بنا داریم تا به مردم برای حضور در بخش‌های تولیدی کمک کنیم.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، محمدکرمی ششم فروردین ماه در جلسه با فرمانداران و جمعی از مدیران جنوب استان در بندر چابهار اظهار کرد: باید بازارچه‌های صنایع‌دستی ویژه صنعت‌گران در تمام شهرهای استان ایجاد شود.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: شرکت‌های دانش بنیان به سرعت در حال رشد و گسترش هستند که باید برنامه‌ریزی لازم برای ورود این مجموعه‌ها به تولید صورت گیرد.

او تصریح کرد: باید بندر چابهار مرکز پهلوگیری و بارگیری کشتی‌های تجاری کشور شود و زمینه لازم برای دسترسی کشورهای همسایه به دریا را ایجاد کنیم.

کرمی ادامه داد: ما باید در بحث تجارت در دو بخش صادرات و واردات برنامه‌های ویژه‌ای برای روانسازی تدبیر کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه باید اقتصاد دریا در استان به سرعت رشد کند عنوان کرد: باید محصولات کشاورزی دریایی با فناوری استخراج و پرورش داده شوند.

او افزود: باید گردشگری علمی در منطقه رشد یابد و امکانات لازم در این زمینه برای حضور مردم ایجاد شود.

کرمی خاطرنشان کرد: حوزه تجارت بسیار مهم است چرا که در این بخش در دنیا رقابت وجود دارد بر همین اساس باید به توسعه کریدورها به عنوان بخشی از اقتصاد که می‌توانند صنایع را به حرکت در آورند، توجه شود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: صادرات و واردات همواره یکی از بخش‌های مهم اقتصادی کشورها محسوب می‌شوند که باید متناسب با نیاز کشور در این زمینه برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010601055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha