میزبانی خوب کنگاوری‌ها از میهمانان نوروزی/ برپایی ۱۰ غرفه صنایع‌دستی در معبد آناهیتا

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از میزبانی خوب کنگاوری‌ها از میهمانان و مسافران نوروزی خبرداد. 

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز سه‌شنبه ۷ فروردین در بازدید از  وضعیت خدمات‌رسانی به میهمانان نوروزی در شهرستان کنگاور، اظهار کرد: خوشبختانه خدمات‌رسانی خوبی به میهمانان نوروزی در این شهرستان در حال انجام است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه تصریح کرد: همه دستگاه‌های ذیربط همچون میراث‌فرهنگی، آموزش و پرورش، شهرداری، هلال‌احمر، راهداری و فوریت‌های پزشکی در شهرستان پای کار آمده‌اند تا میزبانی خوب و شایسته‌ای را از میهمانان نوروزی داشته باشند. 

او تاکید کرد: در بحث اسکان چند مدرسه به همراه یک خانه معلم و نیز یک اقامتگاه بوم‌گردی در روستای فش میهمانان نوروزی را اسکان می‌دهند. 

فرمانی ادامه داد: باتوجه به اینکه معبد آناهیتا مهمترین جاذبه گردشگری شهرستان کنگاور به شمار می‌رود و یکی از شاخص‌ترین آثار باستانی در استان است، بنابراین امسال نیز به مانند سال‌های گذشته گردشگران در ایام نوروز استقبال بالایی را از آن داشته‌اند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: معبد آناهیتا بزرگترین بنای تک سنگی ایران است که احتمالا در دوره ساسانی یا اشکانی ساخته شده‌ است. 

او افزود: در ورودی محوطه معبد آناهیتا یک نمایشگاه صنایع‌دستی با ۱۰ غرفه به منظور معرفی و عرضه هنرهای اصیل دست‌ساز هنرمندان این شهرستان راه‌اندازی شده و جمعیت هلال‌احمر نیز پایگاه خود رادر این نقطه مستقر کرده‌ است.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در پایان از سراب فش و روستای فش به عنوان دهکده ملی سازهای ایران، محوطه باستانی گودین تپه، سراب کبوترلانه، حمام‌های تاریخی و ... به عنوان مهمترین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان نام برد که گردشگران در این ایام از آنها بازدید داشته‌اند. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403010701095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha