بیش از ۵۲میلیارد ریال صنایع‌دستی در مازندران فروخته شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از فروش بیش از ۵۲میلیارد ریال صنایع‌دستی در مازندران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسین ایزدی سه‌شنبه هفتم فروردین ۱۴۰۳ با اشاره به برپایی۳۰ نمایشگاه و بازارچه صنایع‌دستی در مازندران، گفت: این بازارچه‌ها از تاریخ ۲۶اسفند سال ۱۴۰۲ آغاز شد و برخی تا عید سعید فطر ادامه دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، افزود: بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی استان با مشارکت بخش خصوصی، شهرداری‌ها، انجمن‌های صنایع‌دستی، فرمانداری‌ها وصنعت‌گران صنایع‌دستی در پایگاه‌های میراث جهانی، مراکز گردشگری، بازارها وخیابان‌های پرتردد سراسر استان در حال برگزاری است و مورد استقبال گردشگران زیادی قرار گرفته است.

او تصریح کرد: از مجموع ۷۱۰ غرفه صنایع‌دستی برپا شده در سراسر استان تا چهار فروردین ماه جاری، ۱۲۲هزار و ۱۲۸ بازدیدکننده داشت و بیش از ۵۲ میلیارد ریال گردش مالی در حوزه صنایع‌دستی مازندران رقم خورد.

ایزدی با اشاره به نمایشگاه ملی نوشهر با ۱۲۰ غرفه صنایع‌دستی اظهار کرد: بیشترین میزان فروش صنایع‌دستی مربوط به چهارم فروردین و بازارچه ملی صنایع‌دستی نوشهر است.

ایزدی با بیان اینکه بازارچه‌های شهرهای چالوس، آمل و بابلسر به ترتیب در مقام دوم، سوم و چهارم فروش صنایع‌دستی در مازندران قرار دارند، یادآور شد: برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی در قالب نمایشگاه و بازارچه‌ فروش تقریبا در سراسر استان باعث شد تا هم زمینه دسترسی گردشگران به این محصولات فراهم شود و هم فرصت بازاریابی و عرضه مستقیم کالا برای هنرمندان و صنعتگران به وجود بیاید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان این مطلب که نمایشگاه صنایع‌دستی امسال در مازندران به یک جاذبه تبدیل شده است گفت: بازاریابی برای هنرمندان به عنوان یکی از شیوه‌های حمایتی در قالب برپایی نمایشگاه و بازارچه فروش همواره در دستور کار معاونت صنایع‌دستی مازندران، قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010701144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha