۱۲۰۰ نوروزگاه عشایری به گردشگران نوروزی خدمات‌رسانی می‌کنند/ افزایش ۴۰ درصدی نوروزگاه‌ها نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته/ تولید ۳۵ درصد از صنایع‌دستی کشور توسط جامعه عشایری

قائم‌مقام سازمان امور عشایری کشور گفت: در تعطیلات نوروزی امسال تعداد نوروزگاه‌های برپا شده به همت عشایر کشور ۴۰ درصد افزایش یافته است.

مهدی میزبان قائم‌مقام سازمان امور عشایری کشور در گفت‌وگو با میراث‌آریا با اشاره به فعالیت نوروزگاه‌ها در ایام تعطیلات نوروز اظهار کرد: در سطح کشور تعداد نوروزگاه‌ها ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

قائم‌مقام سازمان امور عشایری کشور ادامه داد: امسال در قالب یک‌هزار و ۲۰۰ چادر، عشایر به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه خدمات می‌کند و ۱۰۰ چادر نیز به صورت مشترک با راهدارخانه ها فعال شده تا در ایام تعطیلات نوروزی در خدمت مسافران و گردشگران باشند.

او بیان کرد: عشایر شاهسون نیز که از دیرباز به میهمان‌نوازی شهره هستند در این ایام استقبال گرمی را از مسافران و گردشگران نوروزی انجام می‌دهند تا ما شرایط مناسبی را در ایام سفرهای نوروزی شاهد باشیم.

میزبان ادامه داد: ۳۵ درصد صنایع‌دستی و ۲۰ درصد گیاهان دارویی به همت جامعه عشایری تولید و روانه بازار مصرف می‌شود که خود این تولیدات باعث جذب گردشگر برای مناطق عشایرنشین می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010701207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha