میراث‌فرهنگی استان زنجان آماده همکاری مشترک با صدا و سیما است

در جلسه‌ای با حضور مدیران کل و معاونین اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان، راهکارهای لازم در خصوص تعامل و همکاری ویژه در سال۱۴۰۳ بررسی شد. 

به گزارش میراث آریا یه نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، صبح امروز سه‌شنبه ۷ فروردین‎ ماه۱۴۰۳، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان همراه با همکاران این اداره کل با مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان دیدار کرد. 

سید سعید صفوی با اشاره به نقش مثبت و تاثیر گذار رسانه در توسعه فرهنگی کشور گفت: تعامل اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان زنجان و رسانه به ویژه تلویزیون و رادیو می‌تواند در تحقق ماموریت مشترک هر دو سازمان که توسعه فرهنگی کشور است، کمک کند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: رسانه می‌تواند با معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور که در نوع خود در جهان بی‌نظیر است، زمینه‌های لازم را برای اصلاح فرهنگ سفر فراهم اورد. اداره کل می‌تواند فضاهای تاریخی خوبی را به عنوان لوکیشن در اختیار صدا و سیما قرار دهد تا برنامه‌های خود را آن ضبط کنند. 

او گفت: امیدواریم ضمن بهره‌مندی گردشگران داخلی از جاذبه‌های گردشگری کشور، زمینه‌های حضور گردشگران خارجی در کشور نیز فراهم شود. این اقدام تا جایی انجام شده است که شاهد حضور گردشگران خارجی بوده‌ایم مانند حضور اینفلوئنسرهای چینی که موجب معرفی بیشتر معبد داش کسن و آثار تاریخی استان زنجان شد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه بیش از ۲هزار اثر در استان زنجان شناسایی شده که نیمی از آن‌ها در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، افزود: با توجه به کمبود اعتبار برای معرفی این آثار، از صداوسیمای مرکز زنجان انتظار داریم در راستای آگاهی مردم از این جاذبه‌های گردشگری همکاری کند. 

میراث‌فرهنگی استان زنجان آماده همکاری مشترک با صدا و سیما است
محمد خلیل آل امین اظهار کرد: صدا و سیما رسانه عمومی است که از همه اقشار مخاطب دارد؛ پس باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود. بخش عمده‌ای از تولیدات صداوسیمای مرکز زنجان، به تصویر کشیدن و معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان اختصاص دارد. 
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان زنجان در حوزه گردشگری و جاذبه‌های دیدنی بیان کرد: برای معرفی این ظرفیت‌ها باید یک اپلیکشینی طراحی شود تا گردشگران قبل از سفر زنجان را خوب بشناسند. 
او با اشاره به آمادگی این مجموعه برای همکاری با میراث فرهنگی در زمینه معرفی جاذبه‌های گردشگری گفت: صدا و سیما می‌تواند با معرفی جاذبه‌های گردشگری علاوه بر توسعه گردشگران گردشگران داخلی، زمینه حضور گردشگران خارجی را نیز فراهم کند. 
آل امین تصریح کرد: رسانه ملی نیز متاثر از اهداف فرهنگی انقلاب با گسترش کمی و کیفی تولیدات رسانه‌ای در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی اقدامات مثبت و تاثیرگذاری ایفا نموده است و تلاش می‌کند تا با تولید برنامه‌های متنوع و تاثیر گذار علاوه بر پرکردن اوقات فراغت هموطنان در روزهای پایانی هفته، مجموعه اطلاعات مورد نیاز مردم را در ایام سفر تأمین کند و درکنار توسعه فرهنگی کشور، زمینه لازم برای انعکاس اقدامات و فعالیت‌های نهادهایی همچون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، فضای فرهنگی لازم برای ارتباط مردم و مسئولین را فراهم آورد. 
او گفت: صدا وسیما با تمام امکانات و تجهیزات و اطلاع‌رسانی در کنار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و در جهت توسعه صنعت گردشگری استان تلاش خواهد کرد. 
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان بیان کرد: صدا و سیمای مرکز زنجان همبستگی و همدلی بسیار خوبی را جهت معرفی این استان در سطح جامعه داشته است و امید داریم با این همدلی بتوانیم در راستای توسعه صنعت گردشگری زنجان گامی مثبت بر داریم. 
در این نشست راهکارهای تعامل هرچه بیشتر میان اداره‌کل میراث فرهنگی و صدا و سیما در راستای معرفی هرچه بهتر مواریث فرهنگی، جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی استان بررسی شد.

میراث‌فرهنگی استان زنجان آماده همکاری مشترک با صدا و سیما است

انتهای پیام/

کد خبر 1403010701227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha