فعالیت ۲۹ کانون گردشگری در منطقه ۵ تهران/ برپایی جشنواره خرمالو و شاتوت

شهردار منطقه پنج تهران از فعالیت ۲۹ کانون گردشگری در این منطقه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، داوود گودرزی امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ با اعلام این خبر گفت: از برنامه‌های در دست اقدام حوزه گردشگری این منطقه، ثبت دو حسینیه سرآسیاب و نور و امامزاده شعیب (ع) در فهرست آثار ملی است.

شهردار منطقه پنج تهران با اشاره به برپایی پنج ایستگاه اطلاع رسانی ویژه گردشگران نوروزی و فعالیت ۲۹ کانون گردشگری در منطقه پنج شهرداری تهران افزود: بیش از ۴۸۰۰ گردشگر در چند روز ابتدای نوروز مخاطب ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی و استقبال این منطقه بوده‌اند.

او اضافه کرد: منطقه پنج با توجه به وجود بقاع متبرک ۱۳ امام‌زاده و داشتن ظرفیت‌های تفریحی نظیر مجموعه تفریحی باغ وحش و دریاچه ارم، مراکز گردشگری طبیعی کن و فرح‌زاد هر ساله پذیرای گردشگران مذهبی و طبیعت‌گردان است.

گودرزی همچنین از برگزاری چهار جشنواره شکوفه‌های گیلاس در اردیبهشت، جشنواره شاتوت در تابستان، جشنواره خرمالو در پاییز سال ۱۴۰۳ خبر داد.

شهردار منطقه پنج اظهار کرد: تعداد آثار ثبت شده گردشگری منطقه پنج در میراث فرهنگی تا سال گذشته ۱۸ مورد بوده که در اردیبهشت ماه به ۲۱ ثبت در حوزه بناهای تاریخی و آداب و رسوم خواهد رسید.

او در ادامه از انتشار کتابچه جاذبه‌های گردشگری دو زبانه (فارسی و انگلیسی)، انتشار فلش کارت‌های جاذبه‌های گردشگری منطقه ۵، فیلم‌های گردشگری منطقه به دو زبان و ارائه نقشه‌های جاذبه‌های گردشگری منطقه، ثبت تمبر پل آجری و اجرای تورهای مجازی گردشگری خبر داد.

گودرزی گفت: در تلاش هستیم با همراهی و همکاری ستاد گردشگری شهرداری تهران حوزه های گردشگری منطقه پنج را وسعت داده و این منطقه به یک تفرجگاه بزرگ در تهران تبدیل شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha