چشمان باز حافظان طبیعت در تعطیلات نوروز

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از اقدامات عوامل یگان‌های حفاظت ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های استان در نیمه اول گشت نوروزی خبر داد.

به گزارش میراث آریا، سرهنگ احمد ناصری نیکو، فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، با بیان اینکه گشت‌های یگان حفاظت ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های استان تهران از تاریخ ۲۹ اسفندماه سال ۱۴۰۲ آغاز شده اظهار کرد: اقدامات گشت‌های یگان حفاظت از ابتدای شروع این گشت ها تا کنون چهار مورد تشکیل پرونده ماده ۵۵ به مساحت ۶هزار و ۹۱۴ متر مربع در شهرستان‌های ورامین و شمیرانات و  ۶۰ مورد  اعمال تبصره ذیل ماده ۵۵ به مساحت ۵۲هزار ۴۶۱ متر مربع در شهرستان‌های دماوند، فیروزکوه، شمیرانات، شهریار و ملارد بوده است.

او با اشاره به یک فقره اجرای احکام قضایی به مساحت ۲۱۰ متر مربع در شهرستان ملارد، افزود: همچنین یک فقره خروج دام غیرمجاز از اراضی ملی به تعداد ۱۳۰ رأس در شهرستان فیروزکوه و یک فقره اخطار و توقف عملیات در شهرستان شمیرانات انجام شده است.

در ادامه ناصری نیکو با بیان اینکه این گشت‌ها به صورت مستمر و به طور شبانه‌روزی نه تنها تا پایان تعطیلات نوروز، بلکه در طول سال ادامه خواهد داشت گفت: به متخلفان و متجاوزان به انفال و بیت‌المال هشدار می‌دهم یگان حفاظت در صورت مشاهده تخلف در اراضی ملی، بدون اغماض با متخلفان برخورد قانونی خواهد داشت.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در انتها از هموطنان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی، تخریب، تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در عرصه‌های ملی استان مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha