بهبود وضعیت آبی تالاب بین‌المللی قوری گول

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی خبر داد: وضعیت آبی تالاب بین‌المللی قوری گول بستان‌آباد رو به بهبود است.

به گزارش میراث آریا، شهنام اشتری مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی ضمن بازدید میدانی از آخرین وضعیت آبی تالاب قوری گول، شرایط آبگیری تالاب و مسیر کانال آبرسانی را بررسی و رو به بهبود توصیف کرد.

او با اشاره به بهبود تراز آبی این تالاب گفت: با روند آبگیری فعلی امیدواریم با  بهبود بارش‌های فصلی شاهد بهتر شدن وضعیت آبی و ارتقای تراز آن باشیم.

اشتری با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد بیلان آبی منفی در پیکره تالاب و حوضه بوده‌ایم ادامه داد: تامین حقابه محیط زیستی تالاب قوری گول از منابع آبی در دسترس ممکن بوده و فقط نیازمند همکاری و تعامل بین ارگان‌های متولی و ذینفعان حوضه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به تاثیر خشکسالی‌های اخیر در میزان منابع آبی در دسترس خصوصا کاهش دبی چشمه‌های تامین‌کننده جریان کانال آبرسانی به تالاب افزود: سامان‌دهی مسیر آب‌رسانی موجود برای تداوم حیات تالاب و زیست‌مندان آن  بسیار ضروری است.

او همچنین توجه جدی به مقابله و برخورد با اقدامات مخرب محیط زیست و تهدیدات پیش روی تالاب، از جمله تخریب و تغییر کاربری‌های غیرمجاز در حوضه آبریز و پیرامون تالاب را بسیار مهم برشمرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha