ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی از ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۴۸ هزار نفر زائر به استان و مشهد خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد امروز چهارشنبه هفتم فرودین ماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر گفت: از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین ۱۴۰۳ مجموعا ۷ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۱۹۷ نفر به استان خراسان رضوی و مشهد سفر کرده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ۲۲۹ هزار و ۸۸ نفر از طریق فرودگاه، ۴۱۳ هزار و ۳۰۸ نفر از طریق راه‌آهن، ۵۶۱ هزار و ۵۷۷ نفر از طریق حمل و نقل جاده‌ای و ۶ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۲۲۴ نفر از طریق حمل و نقل شخصی در این ایام به استان و مشهد الرضا (ع) مشرف شده‌اند.

او با بیان این که در استان خراسان رضوی پیش‌بینی‌های لازم برای اقامت زائران در بخش رسمی، موقت و اضطراری انجام شده است، گفت: ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی، موقت و اضطراری طی شبانه روز منتهی به عصر هفتم فروردین در استان ۵۲ درصد و در مشهد ۵۵ درصد بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین گنابادی‌نژاد با اشاره به جزئیات اقامت در بخش‌های مختلف اظهار کرد: ضریب اشغال در واحدهای اقامتی رسمی استان طی شبانه روز گذشته ۶۶ درصد، واحدهای موقت ۷۵ درصد و اضطراری ۴۸ درصد بوده است.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با بیان اینکه آمار فوق نشان می‌دهد در استان و مشهد هنوز ظرفیت برای پذیرش زائر و مسافر وجود دارد، تصریح کرد: قرارگاه عملیاتی خدمات سفر زائران استان به صورت شبانه روز فعال است تا میزبانی شایسته برای زائران و مسافران باشد.

او خطاب به مسافرانی که قصد سفر به مشهد دارند، توصیه کرد: زائران قبل از عزیمت به مشهد، محل اقامت خود را رزرو کنند، در همین راستا تلفن ۰۵۱۳۷۰۴۵ قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد برای هدایت، راهنمایی و دریافت شکایت زائران و مسافران پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha