تقارن ماه رمضان و نوروز فرصت تقویت آیین‌های مذهبی و فرهنگی خراسان شمالی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: امسال تقارن نوروز و ماه رمضان فرصتی مغتنم برای تقویت آیین‌های مذهبی و فرهنگی را فراهم کرده است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، علی مستوفیان با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز افزود: این تقارن فرصت ویژه‌ای است که آداب و سنن نوروز و ماه رمضان را با هم پیوند بزنیم و از آن برای ایجاد و افزایش نشاط اجتماعی بهره ببریم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی تأکید کرد: ماه رمضان یکی از ظرفیت‌های دینی است که از دیرباز با فرارسیدن، شادی و نشاط اجتماعی را در جامعه ایجاد می کند که نشاط اجتماعی خود موجب ایجاد یک جامعه سالم و پویا خواهد شد.

او گفت: در این راستا با توجه‌ به تقارن ماه مبارک و نوروز، برنامه‌های فرهنگی بسیاری در استان برگزار شد که از این تعداد می‌توان به برگزاری نوروزگاه در مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بجنورد اشاره کرد که به تقویت هویت تاریخی استان، آشنایی مردم با موزه‌ها و فضاهای تاریخی را افزایش خواهد داد.

مستوفیان بیان کرد: برگزاری نوروزگاه و برنامه‌های فرهنگی اجتماعی در مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم با استقبال پرشور هم استانی‌ها و مسافران استان خراسان شمالی همراه بوده و زمینه ایجاد نشاط اجتماعی، همبستگی و توجه به تولیدات صنایع‌دستی و سوغات را در نوروز ۱۴۰۳ را فراهم آورده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های اجرایی در این ایام می‌توان، موسیقی اقوام، گردشگری کودکان، خیابان غذا، معرفی جاذبه‌های استان افزایش بازدید از موزه‌ها را می‌توان نام برد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010801352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha