تسهیل‌گری برای سرمایه‌گذاری در گردشگری از اولویت‌های وزارت میراث‌فرهنگی است

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: وزارتخانه کمک و تسهیل‌گری برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری را در اولویت قرار داده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، علی‌اصغر شالبافیان روز چهارشنبه در هشتمین نشست کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی استان تأکید کرد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور تا اطلاع بعدی نیاز به استانداردسازی ندارد.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بهره‌گیری از توان بخش خصوصی در حوزه مشورتی و اجرایی حوزه گردشگری را ضروری دانست و افزود: کاغذبازی اداری و روند طولانی استعلام‌ها از مشکلات چهارمحال و بختیاری در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری است که با همکاری‌های بین‌بخشی می‌توان این چالش را رفع کرد.

او تصریح کرد: شورای برنامه‌ریزی و شورای حمایت قضایی در چهارمحال و بختیاری می‌تواند به تسهیل‌گری در حوزه گردشگری به‌ویژه در بخش گردشگری کشاورزی کمک کند.

شالبافیان با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف برای برگزاری رویدادهای گردشگری در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: برگزاری رویدادها حضور گردشگران داخلی و خارجی به این استان تقویت می‌کند و می‌توان از این ظرفیت در راستای جذب گردشگر بهره گرفت.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: تولید و انتشار محتوا در حوزه گردشگری چهارمحال و بختیاری و انعکاس آن در تمامی استان‌های کشور و همچنین بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید محتوا به زبان‌های مختلف نیز در اولویت قرار گیرد.

شهرام زارع فارسانی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته از کمیسیون‌های فعال این اتاق است و در این راستا اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همراهی مطلوبی دارد.

زارع فارسانی تأکید کرد: برای تحقق شعار سال باید فرماندهی امور را به سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) بسپاریم و برای پیش‌برد امور تسهیل‌گری کنیم.

او افزود: چهارمحال و بختیاری یکی از بهترین فرش‌های کشور یعنی قالی چالشتر و بختیاری را تولید و صادر می‌کند اما در سال‌های اخیر بافت و صادرات این فرش کاهش پیدا کرده است و برای رفع این چالش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان آمادگی همکاری لازم را دارد.

علیرضا جیلان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان بازوی توانمند حوزه گردشگری در بام ایران به‌شمار می‌رود.

جیلان تصریح کرد: کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته در تحقق اهدف حوزه گردشگری کمک‌های فراوانی به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری ارائه داده است.

او تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جزو مهم‌ترین اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

سید سعید فیاضی رئیس کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان مغفول واقع شده و این در حالی است که رونق گردشگری نیازمند زیرساخت‌هایی شامل توسعه راه‌ها، خطوط پروازی و ریلی است.

فیاضی پتانسیل‌های چهارمحال و بختیاری در حوزه گردشگری را بالا اعلام و اضافه کرد: این استان در حوزه گردشگری آبی، طبیعی، تاریخی، فرهنگی و هنری ظرفیت قابل‌ملاحظه‌ای دارد و برای شکوفایی این ظرفیت‌ها به اعتبارات بیشتری نیاز است.

ابراهیم رئیسی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: مشارکت مردم در تحقق شعار سال الزاماتی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها شنیدن سخنان و مشکلات فعالان بخشی خصوصی است.

رئیسی تأکید کرد: اصلاح قوانین حریم‌های آب و راه به تقویت حوزه گردشگری کمک می‌کند.

او افزود: توزیع عادلانه منابع گردشگری در مناطق مختلف کشور با اولویت جذب گردشگران خارجی به برنامه‌ریزی در سطح ملی نیاز دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010901439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha