انجام ۱۸۲هزار ماموریت اورژانس در طرح سلامت نوروزی تا ۸ فروردین

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از انجام ۱۸۲هزار ماموریت اورژانس در طرح سلامت نوروزی تا هشتم فروردین ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش میراث آریا، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید بهشتی کاشان گفت: مردم از ابتدای طرح سلامت نوروزی در ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تاکنون ۶۰۷هزار بار با اورژانس تماس گرفته‌اند. 

او افزود: در این مدت، درمان در محل توسط تکنسین‌های اورژانس ۵۸هزار مورد بوده است و ۷۷هزار بیمار نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند. 

وزیر بهداشت با بیان این که از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون ۲میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به مراکز درمانی سراسر کشور مراجعه کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد ۲میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به صورت سرپایی درمان شده‌اند. برای ۸۵۰ بیمار بدحال نیز عمل احیا انجام شده است. 

عین‌اللهی همچنین عنوان کرد: ۴۷۰هزار بیمار نیز در طول این طرح تاکنون بستری شده‌اند. ۱۱۶هزار عمل جراحی انجام شده که ۳۵هزار عمل اورژانسی و مابقی الکتیو بوده است.

او در خصوص فعالیت‌های حوزه بهداشت نیز گفت: تاکنون بیش از ۸۷۰هزار مورد بازرسی از اماکن مختلف در کشور در ایام تعطیلات نوروزی انجام شده که ۶۳۶هزار بازرسی از رستوران‌ها و مراکز تهیه غذا و ۲۳۳هزار بازرسی نیز از اماکن صورت گرفته است. 

وزیر بهداشت در ادامه افزود: به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی با هماهنگی و دستور مراجع قضایی ۲۷۰۰ مرکز در این مدت پلمپ، ۹۰ هزار اخطار کتبی صادر و ۱۱ هزار مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شده‌اند. ضمن این که ۸۵۵ تن مواد غذایی فاسد نیز معدوم شده است.

عین‌اللهی تصریح کرد: امسال در طرح سلامت نوروزی ۶۵۷ مرکز جامع سلامت، ۲۸ هزار واحد بهداشتی، ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس، ۵۷۰۰ آمبولانس، ۶۴ اتوبوس آمبولانس، ۲۷۰ موتورلانس، دو هواپیما ، ۵۲ بالگرد و پنج شناور دریایی اورژانس به همراه ۲۶هزار نیروی اورژانس فعال هستند.

او با بیان این که ۲۲۰۰ تیم دو نفره بهداشتی برای انجام ماموریت‌های محوله به سراسر کشور اعزام شده‌اند، گفت: امسال مراجعه به اورژانس‌ها نسبت به سال قبل ۶درصد کاهش ولی بستری‌ها ۱.۱درصد افزایش یافته است.

وزیر بهداشت همچنین افزود: اعمال جراحی نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۳درصد افزایش داشته، ولی سوانح جاده‌ای ۱۰درصد کاهش یافته است. 

عین‌اللهی در انتها از افزایش ۶۸درصدی بازرسی‌های تیم‌های نظارت بهداشتی در طرح سلامت نوروزی نسبت به سال گذشته خبر داد و بیان کرد: با تشدید نظارت‌ها، معدوم‌سازی مواد غذایی فاسد نیز نسبت به سال قبل از رشد ۷۴درصدی و پلمپ مراکز متخلف نیز از رشد ۳۸درصدی برخوردار بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010901441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha