فروش ۲۴ میلیارد ریالی محصولات صنایع‌دستی ایلام در نمایشگاه های نوروزی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: ۲۴ میلیارد ریال محصولات صنایع‌دستی و سوغات‌محلی در نمایشگاه‌های نوروزی استان به فروش رفته است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام، فرزاد شریفی روز پنجشنبه نهم فروردین ۱۴۰۳ اظهار کرد: این میزان فروش در بازه زمانی دوم تا هفتم فروردین ماه بوده است که نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات‌محلی در نقاط مختلف استان فعالیت نوروزی داشته‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام افزود: برای نوروز امسال نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات‌محلی در شش شهرستان ایلام، مهران، دهلران، بدره، دره‌شهر و آبدانان دایر شده است.

شریفی یادآور شد: این نمایشگاه‌ها شامل ۱۱۷ غرفه و بیش از شش تخته سیاه‌چادر با حضور ۱۴۰ صنعتگر است که به عرضه محصولات صنایع‌دستی، سوغات‌محلی و تولیدات هنری دست‌ساخته خود می‌پردازند.

او بیان کرد: در این نمایشگاه‌ها آثاری چون محصولات چرمی، حصیر، گوهر و سنگ‌های تزئینی و قیمتی، البسه محلی، گیوه‌، قالیچه، گلیم و گلیم نقش‌برجسته در معرض دید و فروش گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفته است.

شریفی ادامه داد: برخی از غرفه‌ نمایشگاه‌ها در زیر سیاه‌چادرها دایر است و تعدادی از سیاه‌چادرها نیز با حفظ شئونات ماه مبارک رمضان و در فضایی محصور اقدام به عرضه خوراکی‌های محلی به گردشگران نوروزی می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام تاکید کرد: نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات‌محلی تا پایان تعطیلات نوروزی دایر است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010901551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha