ثبت بیش از ۹میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری خوزستان از ابتدای نوروز ۱۴۰۳

معاون گردشگری خوزستان با اشاره به آمار اقامت‌کنندگان و بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان از ابتدای فعالیت ستاد نوروزی ۱۴۰۳ گفت: در بازه زمانی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، نزدیک به ۱۰میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری خوزستان به ثبت رسیده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، جمال عامری‌نسب اظهار کرد: میانگین اقامت هر گردشگر نوروزی که از پنج مبدأ ورودی وارد استان می‌شوند، بین دو تا سه شب است؛ به این معنی که هر گردشگر بین دو تا سه شب در استان ماندگاری دارد؛ از این رو، میزان کل اقامت طی بازه زمانی یادشده در اقامت‌گاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری استان خوزستان، براساس نفرشب اقامت (یک گردشگر؛ دو تا سه نفرشب اقامت)، یک میلیون و ۴۰۳هزار و ۸۹۳ نفر به ثبت رسیده است.

جانشین دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز خوزستان افزود: همچنین دربازه زمانی پیش‌گفته، تعداد بازدید از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های متنوع گردشگری اعم از فرهنگی، تاریخی و توریستی استان نیز به تعداد ۹میلیون و ۴۳۵هزار و ۳۶۵ نفربازدید ثبت شده است که وضعیت مطلوبی خوشبختانه در این زمینه داریم.

او با بیان این‌که با توجه به اقلیم مناسب استان در ایام نوروز و برخورداری از هوای مطلوب، می‌توان انتظار داشت که این آمار تا پایان تعطیلات رشد قابل توجهی داشته باشد اضافه کرد: تحقق این مهم، نقش صداوسیما، اصحاب رسانه و کانال‌های خبری مردمی را در معرفی چهره‎ای زیبا و مطلوب از ظرفیت‌های خدادادی و انسان‌ساز از خوزستان به جامعه هدف داخلی و خارجی، بسیار پررنگ‌تر می‌کند.

عامری‌نسب در ادامه عنوان کرد: حدود ۱۴درصد از مسافران و گردشگران نوروزی (۱۹۷هزار و ۲۱۴ نفر) در اقامت‎گاه‌های رسمی دارای پروانه بهره‌برداری شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمان‎پذیر، اقامت‎گاه‌های بوم‌گردی، مجتمع‌های گردشگری، پارک‌های ملی طبیعت‌گردی و... اقامت دارند و باقی گردشگران و مسافران نیز به تعداد یک‌میلیون و ۲۰۶هزار و ۶۷۹ نفر معادل ۸۶درصد در سایر ظرفیت‌های اقامتی نوروزی استان اعم از غیررسمی و اضطراری شامل کمپینگ‌های موقت، چادرهای مسافرتی، کلاس‌های مدارس، اردوگاه‌ها و قرارگاه‌های راهیان نور، مهمانسراهای دولتی، سالن‌های ورزشی، خوابگاه‌های دانشجویی و غیره اسکان دارند.

معاون گردشگری مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان در ادامه به طرح بازدیدهای نظارتی درایام نوروز اشاره و تصریح کرد: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، ۱۲۶ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری و دستگاه‌های خدمات‌رسان به مسافران و گردشگران نوروزی در استان صورت گرفته که از این تعداد بازدید نظارتی انجام‌شده، ۸۰ بازدید از مراکز اقامتی، ۲۶ بازدید از مراکز پذیرایی بین راهی، ۱۱ بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و ۹ بازدید نیز از سایر واحدهای خدمت‌رسان انجام شده است.

او افزود: در مجموع این بازدیدها، تعداد هفت تذکر و  یک فقره تشویق به ثبت رسیده است؛ ضمن این که شاهد تعطیلی یا تعلیق هیچ‌‎یک از واحدهای خدمات‌رسان در سطح استان تا به این تاریخ نبوده‎ایم.

عامری‌نسب خاطرنشان کرد: تا پایان تعطیلات نوروز ۱۴۰۳، نظارت‌های مستمر بر کیفیت و نرخ خدمات و صنوف مختلف از جمله مراکز اقامتی، پذیرایی بین‌راهی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری ادامه خواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011001586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha