جشنواره آیین‌های بومی محلی در سراوان برگزار شد 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سراوان در سیستان و بلوچستان گفت: جشنواره معرفی آیین و سنت‌های بومی محلی سراوان در محل ایستگاه نوروزی این شهرستان برگزار شد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، حمزه ندرت‎‌زهی دهم فروردین‌ماه اظهار کرد: از زمان قبل آغاز سفرهای نوروزی جلسات مختلفی با حضور اعضا و کمیته های ستاد خدمات سفر شهرستان با محوریت برگزاری هر چه بهتر ویژه برنامه‌های فصل بهار و بهار قرآن در این شهرستان برگزار شد.  

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سراوان افزود: یکی از برنامه‌های محوری که مورد تصویب اعضا قرار گرفت اجرای جشنواره‌های بومی محلی با هدف معرفی آداب و سنن، نواها و آواهای مردم این منطقه بود که روز گذشته(نهم فروردین) این جشنواره با حضور مسافران و بومیان منطقه در محل ایستگاه نوروزی برگزار شد که بسیار هم مورد استقبال گردشگران قرار گرفت.  

او ادامه داد: اجرای موسیقی محلی، مسابقه و همچنین پذیرایی با غذاهای سنتی منطقه از جمله برنامه‌هایی بود که در این جشنواره انجام شد و مسافران و گردشگران با آداب و سنن مردم بیشتر آشنا شدند.  

به گفته ندرت‌زهی، با توجه به اینکه ایام نوروز امسال با ماه مبارک رمضان همزمان شده است، برگزاری جلسات جزخوانی قرآن کریم و برنامه های فرهنگی و مناسبتی این ایام نیز به صورت منظم در حال اجرا است و مسافران پای سفره‌های افطار ساده مهمان هستند و از فضیلت های این ماه پربرکت نیز استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011001617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha