ضرورت ارتقای فرهنگ رانندگی برای کاهش آمار تصادفات جاده‌ای

رئیس جمعیت هلال احمر بر ضرورت جدی ورود همه دستگاه‌ها برای کاهش آمار تصادفات رانندگی تاکید کرد و گفت: اقدامات پیشگیرانه و ارتقای فرهنگ رانندگی در این زمینه کمک شایانی می‌کند.

به گزارش میراث آریا، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر، روز جمعه دهم فروردین ۱۴۰۳ گفت: مرگ روزانه ۵۰ نفر که بیشتر آنان سرپرست خانوار هستند، همچنین مصدومیت تعداد زیادی از افراد در رانندگی بسیار دردآور است. اگر تصور شود یکی از فوتی‌ها یا مصدومان از اعضای خانواده خودمان هستند، برای کاهش آمار کار جدی می‌کنیم. البته جمعیت هلال احمر متعهد است همچون سال‌های قبل در زمینه ارتقای فرهنگ رانندگی فعالیت داشته باشد.

او با تاکید بر ضرورت کنترل عامل انسانی در پیشگیری از تصادفات رانندگی، اظهار کرد: باید از هر اهرمی‌برای کنترل عامل انسانی بهره برد و فرهنگ عمومی رانندگی را ارتقا بخشید.

کولیوند با اشاره به کاهش میزان فوت تصادفات در دهه گذشته با کمک ارتقای فرهنگ رانندگی، ادامه‌ داد: در سال‌های قبل شاهد مرگ سالیانه بیش از ۲۳ هزار نفر در تصادفات رانندگی بودیم که این روند با کاهش چشمگیری مواجه شد، اما در سال‌های اخیر دوباره آمار تصادفات افزایش یافته است که باید در این زمینه اقدام جدی انجام شود. باید همه نهادهای مرتبط به صورت جدی در این بخش ورود کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011001646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha