از ایستگاه افطار صلواتی تا برپایی غرفه آگاهی کودکان از تاریخ و فرهنگ منطقه

سرپرست اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شوشتر گفت: در راستای خدمات‌رسانی به گردشگران در شهرستان شوشتر از برپایی غرفه کودک تا ایجاد ایستگاه‌های افطاری صلواتی، گامی مهم در جهت حفظ آموزه‌های فرهنگی، تاریخی و دینی منطقه برداشته شده است.

به گزارش خبرگزاری میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، داود نجار آسیابانی تصریح کرد: در راستای معرفی آثار تاریخی و ایجاد جاذبه‌ای ماندگار در ذهن کودکان "غرفه کودک" در شهرستان شوشتر ایجاد شده است. این غرفه با هدف ارتقای آگاهی کودکان از تاریخ و فرهنگ منطقه، راه‌اندازی شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شوشتر افزود: هدف اصلی ایجاد غرفه کودک، تشویق کودکان به شناخت و آشنایی با آثار تاریخی شهرستان است. در این غرفه، با استفاده از نمونه‌های اصلی و مدل‌های کوچک آثار تاریخی شوشتر، کودکان با ارزش‌های فرهنگی و تاریخی منطقه آشنا می‌شوند. همچنین، با برگزاری جلسات آموزشی و بازی‌های فرهنگی، کودکان فرصتی برای یادگیری و سرگرمی در کنار هم دارند.

او بیان کرد: در ادامه تلاش‌ها برای حفظ آموزه‌های دینی و ترویج امر به معروف، در دارالمومنین شوشتر، ایستگاه‌های افطاری صلواتی برای گردشگران و شهروندان ایجاد شده است. 

نجارآسیابانی گفت: این ایستگاه‌ها با هدف ارائه خدمات افطاری به مسافران نوروزی، فضایی مناسب برای ترویج فرهنگ معنوی و اجتماعی فراهم می‌کنند.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شوشتر اظهار کرد: بازدیدکنندگان این ایستگاه‌ها در ماه مبارک رمضان، می‌توانند در این مکان افطار کنند و به ترویج امر به معروف و نیکی‌های اجتماعی کمک کرد و با دیگران در محیطی معنوی به ارتباط و تعامل بپردازند.

او ادامه داد: با برپایی غرفه کودک در شهرستان شوشتر و ایجاد ایستگاه‌های افطاری صلواتی در دارالمومنین، گامی مهم در جهت حفظ آموزه‌های فرهنگی، تاریخی و دینی منطقه برداشته شده است. 

نجارآسیابانی گفت: این تدابیر به عنوان راهکارهایی سازنده، برای ایجاد همبستگی اجتماعی و نیز ایجاد جاذبه‌های آموزشی و سرگرمی برای کودکان و بزرگسالان، مورد استقبال عمومی واقع شده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011101719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha