گردشگران نوروزی میهمان سفره افطار هنرمندان صنعتگر کرمانشاهی شدند

سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان گفت: هنرمندان صنعتگر کرمانشاهی گردشگران نوروزی را میهمان سفره افطاری خود کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، امین کوگانی روز شنبه ۱۱ فروردین‌ماه اظهار کرد: معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی استان به همراه جمعی از هنرمندان صنعتگر گردشگران نوروزی را میهمان سفره افطاری خود کردند. 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان تصریح کرد: میهمانان نوروزی به مناسبت فرارسیدن لیالی قدر و سالروز ضربت خوردن قطب عالم امکان حضرت علی(ع) در محل غرفه‌های صنایع‌دستی کرمانشاه واقع در طاق‌بستان میهمان سفره افطاری هنرمندان صنعتگر کرمانشاه شدند. 

او  تاکید کرد: در این مراسم، روزه‌داران و میهمانان نوروزی با آش عباسعلی از آش‌های قدیمی و مخصوص مردم کرمانشاه پذیرایی شدند. 

کوگانی با بیان اینکه روزه‌داران و مسافران نوروزی از این مراسم استقبال خوبی داشتند، عنوان کرد: باتوجه به اینکه کرمانشاه از دیرباز بر سر راه عتبات عالیات واقع شده و مردم این استان همواره میزبانان شایسته‌ای برای زوار اباعبدالله الحسین(ع) بوده‌اند، بنابراین هنوز هم این خصلت میهمان‌نوازی در خون مردم این استان می‌‎جوشد. 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه در خاتمه یادآور شد: ما نیز تلاش کردیم این سنت حسنه میهمان نوازی مردم کرمانشاه را بویژه در ماه مبارک رمضان برای گردشگران نوروزی که به بازدید مجموعه فرهنگی تاریخی تاق بستان آمده بودند، در جوار امام زاده ابراهیم (ع) اجرا کنیم. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403011101782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha