حضور ۲۸ صنعتگر لرستانی در بازاراچه صنایع‌دستی فلک‌الافلاک

معاون صنایع‌دستی لرستان گفت: همزمان با تعطیلات نوروزی ۲۸ صنعتگر استان در بازارچه صنایع‌دستی باغ تاریخی گلستان در قلعه فلک‌الافلاک حضور داشتند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، امین حمزه‌ای روز شنبه ۱۱ فروردین ماه افزود: هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی استان حضور خوبی در این بازارچه داشته که مورد استقبال گردشگران و علاقمندان به صنایع‌دستی قرار گرفت.

معاون صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: در این بازارچه هنرمندان صنایع‌دستی در ۱۴ رشته محصولات خود را شامل پوشاک سنتی و البسه محلی لری، ماشته‌بافی، گلیم‌بافی، نقاشی روی چوب، کپوبافی، تولیدات چرمی دست‌دوز، خراطی چوب، پیکر تراشی، منبت چوب، جاجیم‌بافی، قلم‌زنی،فیروزه کوبی، میناکاری و نمدمالی عرضه می کنند.

او تصریح کرد: ۲۸ غرفه صنایع‌دستی در بازارچه باغ گلستان قلعه‌فلک‌الافلاک جزو غرفه‌های دائم هستند و هنرمندان این حوزه جزو هنرمندان برتر صنایع‌دستی استان محسوب می‌شوند.

حمزه‌ای با اشاره به حمایت‌های این اداره کل از هنرمندان حوزه صنایع‌دستی اظهار داشت: عید نوروز و استقبال گردشگران از قلعه‌فلک‌الافلاک فرصتی برای فروش محصولات صنایع‌دستی استان است.

معاون صنایع‌دستی لرستان افزود: گردشگری و صنایع‌دستی با هم رابطه مستقیمی داشته و گردشگران با ورود به این مجموعه تاریخی، ‌فرهنگی نقش موثری در بهبود وضعیت اقتصادی در حوزه فروش صنایع‌دستی را دارند.

او گفت: محصولات صنایع‌دستی استان از لحاظ بومی بودن، کیفیت و زیبایی دارای ویژگی‌های ممتازی در سطح کشور هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011101823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha