بازدید بیش از ۷۷هزار گردشگر نوروزی از قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از بازدید ۷۷هزار و ۱۹ گردشگر نوروزی از قلعه تاریخی فلک‌الافلاک خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش میراث آریا روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عطا حسن‌پور روز شنبه ۱۱ فروردین ماه افزود: این تعداد گردشگر و بازدیدکننده در بازه زمانی ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۰ فروردین جاری از این اثر فرهنگی تاریخی بازدید کرده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: این اثر تاریخی به دلیل داشتن جاذبه های تاریخی، فرهنگی، موزه و همچنین قرار گرفتن در داخل شهر خرم آباد مورد استقبال گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفته است.

او افزود: در سال جاری و تقارن نوروز باستانی و ماه مبارک رمضان؛ برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و خانوادگی در باغ تاریخی فرهنگی گلستان در محوطه قلعه فلک‌الافلاک برگزار شد که این مهم نیز مورد استقبال و توجه گردشگران و همشهریان قرار گرفته است.

حسن‌پور گفت: قلعه فلک‌الافلاک یا دژِ شاپورخواست در مرکز شهر خرم‌آباد از آقار تاریخی دوره ساسانیان است که در سال ۱۳۴۸ با شماره ثبت ۸۸۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011101824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha