دومین نوروزگاه در پایگاه ملی کوه خواجه برگزار شد 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هامون در سیستان و بلوچستان گفت: دومین آیین نوروزگاه در محل ایستگاه نوروزی پایگاه ملی کوه خواجه برگزار شد. 

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، میثم شهرکی شمالی ۱۱ فروردین‌ماه اظهار کرد: برگزاری ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی و مناسبتی یکی از اقداماتی است که همواره در ایام نوروز برگزار می‌شود که امسال نیز اجرایی شد و مورد استقبال هم قرار گرفت.  

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هامون افزود: یکی از این ویژه برنامه‌ها، اجرای نوروزگاه هاست که همه ساله در پایگاه ملی کوه خواجه برگزار می‌شود و مورد اقبال عمومی مردم و گردشگران قرار می‌گیرد و قبل از آغاز شب‌های قدر نیز دومین نوروزگاه برگزار شد.  

او ادامه داد: در این نوروزگاه برنامه‌های مختلفی از قبیل مسابقات ورزشی مانند طناب‌کشی، خُسو خُسو و کشتی کچ‌گردان که جزو بازی‌های بومی محلی شهرستان است برگزار شد. 

به گفته شهرکی‌شمالی، اجرای موسیقی محلی و پخت نان سنتی در محل و همچنین برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی از دیگر برنامه های اجرایی در این روز بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011101840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha