۵۲هزار گردشگر نوروزی از دربند صحنه بازدید کردند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان صحنه از بازدید حدود ۵۲هزار گردشگر نوروزی از سراب دربند صحنه خبرداد.

 به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، سعید بروشان روز شنبه ۱۱ فروردین‌ماه با اشاره به  حضور پررنگ گردشگران نوروزی در سراب دربند صحنه، اظهارکرد: در ایام نوروز امسال حدود ۸۰هزار گردشگر و میهمان نوروزی وارد شهرستان صحنه شدند که حدود ۵۲هزار نفر از آنها از منطقه تفرجگاهی سراب دربند بازدید داشتند. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان صحنه تصریح کرد: سراب دربند، منطقه‌ای تفرجگاهی و خوش آب و هوا در باغ شهر کوچک صحنه است که در آن آبشار دربند پس از تبدیل شدن به رودخانه از میان انبوهی از درختان سربه فلک کشیده عبور می‌کند و منظره‌ای بدیع و چشم نواز را پیش چشم گردشگران نمایان می‌کند. 

او افزود: در کنار سراب دربند، گوردخمه‌ای متعلق به  دوره مادها یا هخامنشیان وجود دارد که تنها  گوردخمه دو طبقه ای ایران محسوب می‌شود و مردم محلی آن را قبر کیکاوس یا گوردخمه شیرین و فرهاد نیز می‌گویند. 

بروشان در ادامه از سراب‌های سیریجان، دستجره، گروس، سد درکه، هالان، روستای تاریخی کرتویج، منطقه گردشگری کندوله و ... به عنوان دیگر جاذبه‌های این شهرستان نام برد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان صحنه، ادامه داد: در نوروز امسال همچنین ۳۲۰۲ مسافر نوروزی در مراکز اقامتی این شهرستان اسکان پیدا کرده‌اند. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403011101864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha