موزه هفت‌تپه با سابقه درخشش ۵ ساله در ایکوم ایران

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه گفت: موزه هفت‌تپه پنج سال به عنوان یکی از بهترین موزه‌های ایران در ایکوم (شورای بین‌المللی موزه‌ها | ICOM) شناخته شده است.

به گزارش خبرگزاری میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، عاطفه رشنویی تصریح کرد: موزه هفت تپه، که جزو موزه‌های محلی به شمار می‌رود، به عنوان یک مرکز عیلام شناسی معتبر در دنیا شناخته شده اما به دلیل مسیر دسترسی آن، در میان موزه‌های استان کمتر شناخته شده باشد و نیاز است با معرفی بهتر این موزه بعنوان پیش‌نیاز بازدیدکنندگان از محوطه میراث جهانی چغازنبیل، موزه هفت‌تپه در ابتدای مسیر اصلی گردشگران در این منطقه قرار گیرد.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه بیان کرد: اطلاعات بسیاری درباره تاریخ و فرهنگ عیلام در موزه هفت تپه وجود دارد و بعنوان مهم‌ترین مرکز عیلام‌شناسی در منطقه شناخته شده است، با این حال، به نظر من به نسبت اهمیت و ارزش بالای آن، تعداد بازدیدکننده‌های کمتری به آن مراجعه می‌کنند.

او افزود: از ابتدای نوروز، موزه هفت‌تپه میزبان بازدیدکنندگانی بوده است که با علاقه و انگیزه به اینجا سفر کرده‌اند تا آثار تاریخی مربوط به دوره عیلامی را مشاهده کنند و تجربه‌ای از فرهنگ و تمدن آن دوران را به دست آورند.

رشنویی گفت: بازدیدکنندگان در مقایسه با سال گذشته، رشد قابل توجهی داشته‌اند. من امیدوارم با معرفی بهتر موزه هفت‌تپه و برجسته کردن عملکرد و ارزش آن در شناخت تاریخ پیش از هخامنشی در ایران، شاهد حضور بیشتری از هموطنانمان در این مکان بزرگ باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011201879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha