فلک الافلاک در میان پنج جاذبه پربازدید کشور برای دومین روز متوالی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: قلعه فلک‌الافلاک خرم آباد روزهای جمعه و شنبه ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ برای دومین روز متوالی در میان پنج جاذبه پربازدید کشور قرار گرفت.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عطا حسن‌پور روز یکشنبه ۱۲ فروردین ماه گفت: بر اساس آمار منتشر شده روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین جاری؛ این اثر تاریخی استان پس از تخت جمشید، حافظیه، سعدیه و مجموعه سعدآباد در رتبه پنجمین جاذبه پربازدید کشور قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: پس از قلعه فلک‌الافلاک، آثاری همچون پاسارگاد، طاق بستان، باغ فین، چهل ستون، شوشتر و کاخ گلستان قرار گرفته‌اند.

او تصریح کرد: با آغاز تعطیلات نوروزی و از ۲۵ اسفند سال گذشته تا پایان ۱۱ فروردین جاری، ۹۶هزار و ۸۰۱ نفر بازدیدکننده از قلعه فلک‌الافلاک بازدید کرده که در نوع خود بی‌نظیر بوده است.

حسن‌پور با اشاره به بازدید ۸۲۱۵ بازدیدکننده در روز یازدهم فروردین از این اثر تاریخی اظهار کرد: این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۸۰۱۸ نفر از این جاذبه تاریخی استان بازدید کرده و در سال‌های اخیر هم در میان پنج جاذبه پربازدید کشور قرار گرفته است.

بر پایه این گزارش جاذبه‌های تاریخی لرستان پس از استان‌های فارس و تهران در رتبه سوم پربازدیدترین جاذبه‌های تاریخی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011201889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha