سفره افطار ساده ویژه مهمانان نوروزی در موزه زاهدان پهن شد 

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت فرارسیدن لیالی قدر و به پاسداشت ثبت جهانی افطار، سفره افطار ساده در موزه منطقه‌ای جنوب‌شرق پهن شد. 

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، مجتبی سعادتیان ۱۲ فروردین‌ماه اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن ایام و لیالی پر خیر و برکت قدر و با هدف پاسداشت ثبت افطار و سنت های فرهنگی اجتماعی آن در فهرست جهانی میراث ناملموس یونسکو مراسمی با حضور شهروندان و مسافران در موزه منطقه‌ای جنوب‌شرق برگزار شد.  

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: در این مراسم مسافران و گردشگران نوروزی ضمن آشنایی با سنت‌های مردم این استان در ماه مبارک رمضان بر سر سفره معنوی افطار ساده نشسته و با غذاهای بومی محلی مردم این منطقه مورد پذیرایی قرار گرفتند.  

او ادامه داد: گردشگران نوروزی با پکوره و سمبوسه، کشک زرد سیستانی، قلیفی، نان محلی و شیرچای و... که جزو خوراکی‌های بومی محلی مردم سیستان و بلوچستان است، پذیرایی شدند.  

به گفته سعادتیان، برپایی میزخدمت مهدوی، ایستگاه سلامت و آزمایش قند و فشار خون و ویزیت رایگان با مشارکت کانون بسیج جامعه پزشکی و گروه جهادی ولایت، یاوران سلامت و امنیت از جمله دیگر برنامه‌هایی بود که در حاشیه مراسم افطار برگزار شد.  

معاون میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همچنین تعدادی از صنعتگران و بانوان فعال این حوزه نیز مورد تقدیر قرار گرفتند و هدایایی به آنها اهدا شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011201931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha