حرمت ایام شهادت امیرالمومنین(ع) و شب‌های قدر نباید شکسته شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی‌خوزستان گفت: حفظ حرمت شب‌های قدر و همزمانی شهادت امام علی(ع) با روز طبیعت در تفرجگاه‌ها، مراکز گردشگری و تاریخی خوزستان امری ضروری است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، محمدحسین ارسطوزاده تصریح کرد: روز سیزده بدر امسال مصادف با ایام شهادت امیرالمومنین(ع) و شب‌های قدر است و باید مواظبت کنیم که حرمت‌ها شکسته نشوند و رعایت حرمت این روز امتحان الهی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی‌خوزستان با اشاره به خصوصیات امیرالمومنین (ع) تصریح کرد: از نظر ساده‌زیستی و عدالت نظیری همچون امیرالمومنین (ع) در عالم هستی وجود ندارد و همه مبهوت شخصیت و سبک زندگی این امام معصوم هستند.

او ادامه داد: باید زوایای مختلف زندگی امام علی(ع) مطالعه شود و همه مسلمانان به ویژه مسئولان سبک زندگی این امام معصوم را الگوی خودشان قرار دهند.

ارسطوزاده بیان کرد: حرمت و حفظ شئونات اسلامی ماه رمضان باید در اولویت قرار گیرد و مراکز تفرجگاهی و گردشگری با نصب پارچه‌های سوگواری به استقبال این روز بروند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی‌خوزستان با اشاره به روز جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: جمهوری اسلامی بر پایه مردمی بودن و شریعت اسلام استوار است. زمانی که اردوگاه‌های شرق و غرب با یکدیگر می‌جگیدند، جمهوری اسلامی پدید آمد و با مشارکت مردم در نظام حکومت، تمام مردم دنیا از شکوه این نظام حیرت برانگیختند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011201982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha