پذیرش بیش از ۲ میلیون نفر- روز در طرح نوروزی اسکان فرهنگیان

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از پذیرش بیش از ۲ میلیون نفر- روز در طرح نوروزی اسکان فرهنگیان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا، مهدی نیک‌فر با بیان اینکه در طرح اسکان نوروزی فرهنگیان تا روز ۱۲ فروردین، ۲ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۵۵۵ نفر- روز در مدارس، اقامتگاه‌های موقت، اردوگاه‌ها، پردیس‌ها و خانه معلم‌ها پذیرش شده‌اند، گفت: یک میلیون و ۱۸۱ هزار و ۹۵۶ نفر - روز در تمام کشور در مراکز اقامتی موقت آموزش و پرورش پذیرش شده‌اند. استان فارس را با ۱۸۱ هزار و ۸۲۰ نفر- روز پذیرش، سکاندار پذیرش در بین استان‌های کشور هستند.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۴۴ هزار و ۶۷۶ خانوار یعنی حدود ۹۶۴ هزار و ۱۰۳ نفر در مراکز اقامتی ۳۲ استان کشور پذیرش شده‌اند، تصریح کرد: ۷۷ هزار و ۷۷۶ اتاق فعال است و ۱۳ هزار و ۶۹۱ مدرسه تا به امروز در طرح نوروزی، پذیرش فرهنگیان را انجام داده‌اند.

او ادامه داد: بعد از استان فارس استان‌های اصفهان، خوزستان، بوشهر و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین آمار اسکان را تا به امروز داشته‌اند.

نیک‌فر با بیان اینکه طرح اسکان موقت فرهنگیان از ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است و تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد، اظهار کرد: ۶۷۰۴ مدرسه، ۶۱ هزار و ۴۵۱ کلاس درس، ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی، ۳۰۰ اردوگاه در قالب سه هزار سوئیت و ۵۰ مرکز پردیس دانشگاه فرهنگیان در قالب 2هزار خوابگاه با ۲۰ هزار و ۱۵۸ عامل اجرایی برای طرح نوروزی ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش پیش بینی کرد: ۴۲۰ هزار خانوار شامل یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مراکز اقامتی موقت آموزش و پرورش تمام کشور در نوروز امسال استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011301990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha