کاهش ۲۷ درصدی جانباختگان سوانح جاده‌ای در نوروز/ ادامه خدمت‌رسانی به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: با وجود افزایش سطح تردد در جاده‌ها به نسبت سال گذشته، تعداد جانباختگان حوادث ترافیکی ۲۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با میراث‌آریا، اظهار کرد: در سیل سیستان و بلوچستان بلافاصله کمک‌هایمان را به صورت هوایی، زمینی و دریایی ارسال کردیم و حضور نیروهای جمعیت هلال احمر را در میدان داشتیم و خدماتی که باید ارسال می‌شد انجام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: از آنجایی که خیلی از روستاها در محاصره آب بودند و دسترسی به مناطق اصلی شهر از بین رفته بود و پل‌ها نابودشده بودند امداد رسانی سخت بود که با همت نیروهای جهادی و دیگر نیروهای امداد رسان این مهم به انجام رسید.

او ادامه داد: ما حدود ۳ میلیون داوطلب داریم که از تمامی اقشار جامعه از جمله معلم دانشجو و ... حضور دارند که ۱۴۰ هزار نفر آن‌ها نخبه هستند. کولیوند گفت: در سیل سیستان و بلوچستان تا زمانی که شرایط مردم پایدار نشد ما کمک خودمان را ادامه دادیم و حتی به اندازه‌ای کمک مردم زیاد بود که این کمک‌ها به مردم سیل زده پاکستان هم ارسال شد.

رئیس جمعیت هلال احمر در مورد خدمت رسانی در تعیطلات عید نوروز امسال گفت: امسال سعی کردیم ظرفیتمان را از نظر لجستیک و منابع انسانی افزایش بدهیم و ۱۳۰ هزار نفر داوطلب در سراسر کشور هر روز در حال خدمت رسانی هستند.

۶۰ درصد تصادفات منجر به فوت در ۳۰ کیلومتری شهرها

او ادامه داد: سعی کردیم از خودروهای اداری هم در نقاط حادثه خیز با علامت و نشانه‌ای راننده را از حوادث احتمالی با خبر کنیم و کنار هم جمع شدیم و سعی کردیم در ۳۰ کیلومتری شهرها هم حضور پیدا کنیم چرا که معمولاً ۶۰ درصد تصادفات منجر به فوت در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد.

کولیوند افزود: تا امروز ۵ میلیون نفر از خدمات جمعیت هلال احمر در سراسر کشور استفاده کردند که رشد ۴۵ درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011302004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha