توسعه گردشگری و عرضه صنایع‌دستی راهبرد اصلی برای بهبود کیفیت زندگی عشایر است/ آشنایی با زیست‌بوم عشایر در نوروزگاها

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: نوروزگاها مراکز عرضه مستقیم کالاهای و محصولات تولیدی عشایر است که مسافران در این مکان‌ها هم استراحت می کنند و هم با زیست بوم عشایر آشنا می‌شوند.

شایان نادری در گفت‌وگو با میراث‌آریا با اشاره به اینکه امسال چهار راهبرد متناسب با زیست بوم هر استان اولویت بندی و عملیاتی می‌شود، عنوان کرد: توسعه تولید گوشت قرمز، توسعه گردشگری، عرضه صنایع دستی و توسعه کشت گیاهان داروئی چهار راهبرد مهم برای بهبود کیفیت زندگی عشایر در سال ۱۴۰۳ است.

او افزود: توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز اولویت و راهبرد اول و توسعه گردشگری در زیست بوم‌های عشایر نیز راهبرد بعدی سازمان در سال جاری است تا در استان‌هایی که دارای پتانسیل جذب گردشگر هستند این ظرفیت را بالفعل کنیم.

نادری با بیان اینکه عشایر یکی از قطب‌های تولید صنایع دستی در کشور هستند، گفت: متناسب با استان‌هایی که صنایع دستی مختلف دارند به عنوان راهبرد سوم در مناطق عشایری برنامه ریزی می کنیم.

رئیس سازمان امور عشایر ایران ادامه داد: با پرداخت تسهیلات و سایر راهبردها کمک می کنیم عشایر استان‌هایی که ظرفیت تولید داروهای گیاهی را دارند، توسعه کشت این گیاهان عملیاتی شود.

نادری با تاکید بر اینکه این چهار راهبرد با هدف رونق اقتصادی و کمک به عشایر با توجه به شعار سال دنبال می‌شود، گفت: تمام تلاش خود را برای تحقق شعار سال به کار می‌گیریم.

او با اشاره به برگزاری نوروزگاه های عشایر، گفت: نوروزگاه‌ها بهترین فرصت برای عشایر است تا محصولات خود را به صورت مستقیم به مسافران عرضه و دست دلالان را کوتاه کنند.

نادری اضافه کرد: نوروزگاها مراکز عرضه مستقیم کالاهای و محصولات تولیدی عشایر است که مسافران در این مکان‌ها هم استراحت می کنند و هم با زیست بوم عشایر آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011302005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha