پذیرایی و توزیع نذورات بین مسافران و زائران نوروزی در سبزوار

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان سبزوار گفت: هم زمان با شب قدر مسافران و زائران نوروزی در ایستگاه صلواتی موسسه خیریه همت سبز با مشارکت اوقاف پذیرایی شدند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، حسنعلی حبیب‌پور امروز دوشنبه 13 فروردین ماه 1403 با اعلام این خبر افزود: این طرح با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار اجرا شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سبزوار تصریح کرد: علاوه بر پذیرایی زائران بسته‌های فرهنگی نیز به آن‌ها اهدا شد.

او ادامه داد: با توجه به طولانی بودن مسیر شاهرود - سبزوار و خسته شدن رانندگان چندین ایستگاه‌های استقبال از مسافران و زائران در شهرستان های داورزن و سبزوار برپا شده است.

حبیب‌پور افزود: در این ایستگاه‌ها دستگاه‌های خدمت رسان از جمله هلال احمر، اورژانس، اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد و اسلامی و .... استقرار دارند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سبزوار گفت: هم‌چنین ظرفیت‎ های گردشگری، اماکن زیارتی و تفریحی شهرستان به مسافران و زائران اطلاع رسانی می‌شود تا در مسیر از این جاذبه‌ها بازدید کنند.

سبزوار از شهرهای تاریخی و فرهنگی خراسان رضوی است که با بیش از ۱۰۰ اثر، شش موزه، جاذبه‌های طبیعی کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید ۱۵ نوع صنایع دستی و سنتی ظرفیت قابل توجهی در عرصه گردشگری دارد.

مجموعه تاریخی زعفرانیه، مساجد پامنار و جامع، آرامگاه‌های حاج ملاهادی سبزواری و بنای یادبود کاشفی، مناره تاریخی خسروگرد و مصلای تاریخی سربداری بخشی از مکان‌های دیدنی این شهر هستند.
سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011302025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha