مسجد رنگونی‌ها پرطرفدارترین جاذبه گردشگری آبادان در نوروز ۱۴۰۳

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز آبادان با اشار ه به سفر بیش از یک میلیون گردشگر نوروزی به این شهرستان گفت: در نوروز ۱۴۰۳، بیشترین تعداد بازدید از جاذبه‌های گردشگری مربوط به مسجد رنگونی‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان است.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، سیدشمس‌الدین نوربخش ‌غفاری سه‌شنبه ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر اظهار کرد: امسال در تعطیلات نوروزی، بیش از یک میلیون گردشگر به آبادان سفر کردند و این در حالی است که در دوره مشابه گذشته حدود ۸۵۰هزار نفر وارد شهرستان شده بودند که بیانگر افزایش گردشگران و مسافران نوروزی در شهرستان آبادان است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آبادان افزود: تعداد بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی نیز افزایش قابل توجهی داشت که بر این اساس بیشترین تعداد بازدید مربوط به مسجد رنگونی‌ها به عنوان یکی از مهمترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان و بعد از آن بازدید از موزه تاریخی آبادان و موزه‌ بنزین‌خانه نفت و موزه کارآموزان صنعت‌نفت است.

او گفت: بیشترین تردد گردشگران نوروزی در شهرستان اّبادان نیز طی نیمه دوم تعطیلات و با خودروهای شخصی به ثبت رسیده است.

نوربخش‌غفاری ادامه داد: ۱۲ هتل و مهمانپذیر و دو بومگردی با یک هزار و ۳۰۰ تخت برای گردشگران نوروزی، ۷۲ واحد آموزشی در قالب ۴۰۰ کلاس درجه یک و دو و همچنین سالن چندمنظوره شهدای شهرداری آبادان با ظرفیت برپایی بیش از ۳۰۰ چادر ببرای اسکان گردشگران نوروزی فراهم بود که با استقبال مواجه شد.

او افزود: همچنین ۶۰هزار نفر باحضور در یادمان‌های دفاع مقدس و باغ‌موزه دفاع‌مقدس آبادان، یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

شبه جزیره شهرستان آبادان، به طول ۴۶ کیلومتر و عرض بین ۳۲ تا ۲۰ کیلومتر در دلتای اروندرود بین رودهای بهمنشیر و کارون و اروند با جاذبه‌های فرهنگی، مذهبی، اقتصادی و هشت سال دفاع‌مقدس هرسال میزبان جمع زیادی از گردشگران است.

مسجد رنگونی‌ها پرطرفدارترین جاذبه گردشگری آبادان در نوروز ۱۴۰۳

مسجد رنگونی‌ها پرطرفدارترین جاذبه گردشگری آبادان در نوروز ۱۴۰۳

انتهای پیام/

کد خبر 1403011402097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha