تجلیل از فعالان قرآنی در نمایشگاه قرآن و عترت قم

نمایشگاه قرآن و عترت قم، همزمان با ماه مبارک رمضان برپا و پس از ۱۰ شب فعالیت با تجلیل از مؤسسات و فعالان قرآنی به کار خود خاتمه داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، محمد خامه‌یار گفت: اجرای تلاوت کودکان و نوجوانان، برپایی غرفه های خوشنویسی، عفاف و حجاب، نقاشی کودکان، کتاب، دانشکده سلامت، نمایشگاه آثار گران‌سنگ قرآنی و نمایش انواع قرآن‌های نفیس از جمله برنامه‌های این نمایشگاه بود.

مدیر نمایشگاه قرآن و عترت قم افزود: این نمایشگاه با هدف ترویج و نشر ارزش‌های قرآن و عترت از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم بر پا شد.

او با اشاره به رونمایی از کتاب هفت ‌جلدی تفسیر بُرهان اثر حجت‌الاسلام صادق محمودی بیان کرد: تفسیر برهان یک تفسیر کارآمد برای جوانان امروز جامعه است که با قلم روان، ادبیات خوب و مناسب و با پژوهش خردمندانه تألیف شده ‌است.

خامه‌یار اضافه کرد: صاحب این اثر گران‌سنگ یک روحانی رزمنده بسیجی است که روزی رسالت خود را حضور در میدان جنگ دید و امروز هم با احساس نیاز جوانان به این اثر به تألیف آن پرداخت.

مدیر نمایشگاه قرآن و عترت قم با بیان این که تفسیر برهان تفسیر به‌روز است که با نثر روان و توجه به واژه‌های کلیدی به ‌عنوان اثری ماندگار خواهد بود، تصریح کرد: آشنایی با زبان مبدأ و مقصد از ویژگی این تفسیر است.

او با تأکید بر این که گاهی تفسیرهای ما زبان و ادبیات روز را خوب رعایت نکرده‌اند، بیان کرد: آشنایی به قوانین فقه و اصول، توجه ویژه به تفاسیر مرجع و توجه به حوصله مخاطب در این اثر مورد توجه قرار گرفته ‌است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011402121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha